No van ser precisament pocs els que, després de conèixer tots els detalls d'una de les grans armes de Volvo per a les carreteres europees, el EX30, ja van assegurar que aquest petit el seu elèctric s'anava a convertir en tot un fenomen de vendes a Europa.

I és que, encara que no sigui un model que pugui presumir evidentment de tenir un preu tan ajustat com el que tenen altres models de la seva categoria i amb aquest motor, el fet que se situa a la porta d'entrada als elèctrics de la marca sueca i que ho faci altres de la mà de la tecnologia i les qualitats d'un model prèmium el converteixen en una opció perfecta per a molts conductors a Europa.

 

Bona prova d'això és que aquest model ha aconseguit entrar ni més ni menys que al top tres dels cotxes elèctrics més venuts a les carreteres del vell continent aquest mes de març passat, una cosa que fa evident l'enorme encert de la marca sueca amb aquest model.

El Volvo EX30 triomfa a Europa

Un Top ten dels cotxes elèctrics més venut a Europa en el qual, com ve sent habitual des de fa ja molts mesos, les dues primeres posicions les han ocupat els dos models més venuts de Tesla, el Model Y, que alhora s'ha convertit en el model més venut a Europa, i el Model 3.

Les diferències de vendes quant a xifres d'aquests tres models són més que substancials, amb més de 26.000 vendes en el cas del Model Y, més d'11.000 en el cas del Model 3 i més de 7.500 en el cas del EX30.

 

Veient en compte que els dos models de la marca americana solen arrasar entre els elèctrics a Europa, aquesta tercera posició del Volvo s'interpreta a la marca sueca com una veritable victòria, entre altres coses perquè el seu model ha aconseguit imposar-se a elèctrics tan implantats a les carreteres del vell continent com són el Peugeot 208, el MG4 o el Volkswagen ID.4.

D'altra banda, es pot destacar també l'excel·lent resultat de vendes que ha tingut un altre Volvo, en aquest cas del XC40 en la seva versió 100 × 100 elèctrica, que ha acabat en cinquena posició amb més de 5000 matriculacions.