És més que evident que la immensa majoria dels que tenen al cap comprar-se un cotxe prèmium no pensa precisament a Kia. I és que cap destacar que la marca coreana va arribar fa no molt al nostre país amb la idea de convertir-se en una alternativa barata a marques generalistes.

Tanmateix, a Kia han fet tan bé els seus deures en els últims anys que la marca pot presumir de fet de vendre més cotxes a Espanya que marques com Seat, Volkswagen, Peugeot o Renault, algunes de les marques més assentades. És més, l'única marca que ha aconseguit en aquest 2023 superar la quota de mercat de Kia ha estat Toyota, la marca líder a nivell mundial.

 

I l'èxit i el bona feina de Kia en els últims anys és el que li ha permès a la marca fer un salt endavant quant a la qualitat dels seus models, sent ara els Kia opcions igual d'interessants que molts altres models generalistes i, a més, en algun cas ser opcions fins i tot capaces de robar-li alguna venda a marques com Audi, Mercedes i companyia.

El Kia EV9, un SUV elèctric molt top en tot

El millor exemple d'això és un dels últims models que la marca ha posat a la venda, el EV9. En aquest cas no es tracta d'un model pensat per aconseguir grans xifres de vendes, sinó més aviat un model amb qui la marca ha volgut demostrar que, si vol, pot crear un producte molt top en tots els sentits.

Aquest SUV de 7 places compta amb una única versió cent per cent elèctrica que arriba, tal com podem veure en les imatges, amb un llenguatge de disseny propi i amb l'últim en tecnologia així com amb una mecànica que li permet tenir gairebé 400 cavalls de potència repartits entre els dos eixos i, per tant, amb tracció total, així com amb una bateria de gairebé 100 kWh que li permet tenir 497 quilòmetres d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP.

 

Un model que passa per ser ara un dels més top de la marca i que té un preu de partida que ronda els 80.000 euros, per la qual cosa no seria estrany que, més enllà de no aconseguir precisament gaire bones xifres de vendes a Espanya, algunes d'elles fossin vendes 'robades' a les marques prèmium alemanyes, amb diversos models als seus catàlegs amb rangs de preus similars.