És un fet, els SUV dominen el mercat de l'automòbil en l'actualitat. Els tot camí s'han convertit en l'opció favorita de les famílies que busquen espai i equipaments complets. En definitiva, versatilitat. I estan substituint els familiars de tota la vida. Cada vegada són més marques les que eliminen les carrosseries llargues de les seves gammes, ja que la demanda és cada vegada menor.
No obstant això, encara hi ha conductors que segueix preferint els clàssics familiars. I hi ha un motiu primordial que motiva a elegir-los a l'hora d'estrenar un cotxe espaiós. Aquest té a veure amb els preus. Perquè al marge dels MG ZS o Dàcia Duster, la majoria de SUV comença en preus superiors als 25.000 euros en les seves versions més senzilles. I la poca demanda dels familiars ha fet que els seus preus es mantinguin en xifres contingudes.
El Kia Ceed Tourer és una alternativa barata als SUV
Un dels models familiars més econòmics el posa Kia. La firma sud-coreana té en la seva gamma el Kia Ceed Tourer. Un model que costa menys de 21.000 euros i que es presenta com una de les alternatives als SUV més assequibles. Pot ser que no ofereixi la mateixa versatilitat d'un Kia Sportage, però sí compta amb un ampli espai interior, versions mecàniques molt eficients i equipaments molt complets. En definitiva, no té res a envejar del tot camí.

El Kia Ceed Tourer és un model molt espaiós que mesura 4.600 mm de longitud, 1.465 mm d'alt i 1.800 mm d'ample. Ofereix una distància de batalla de 2.650 mm. I al seu maleter allotja 512 litres de capacitat de càrrega ampliables fins als 1.581 litres. Un model la gamma del qual arrenca aquest mes d'octubre en 20.800 euros. Un preu molt assequible tenint en compte la inflació en els preus del sector del motor.
Una bona elecció per als qui no volen un tot camí
Aquest preu és per a una versió que utilitza un motor de gasolina 1.0 T-GDi que desenvolupa 120 CV de potència i 172 Nm de parell màxim. Està associat a un canvi de marxes manual de 6 relacions i a un sistema de tracció davantera. I amb això aconsegueix una velocitat punta de 190 km/h i fer el 0 a 100 km/h en 11,4 segons.

Tot això registra un consum combinat de 5,3 litres cada 100 km i unes emissions de CO2 de 121 g/km. I en equipament inclou l'acabat Concept. Aquest compte de sèrie amb elements destacats com a sistemes d'assistència de manteniment de carril, detecció de fatiga del conductor i d'assistència de frenada d'emergència (col·lisió frontal) amb reconeixement de vianants, assistent dinàmic per a llums de carretera, alçavidres elèctrics davanters i posteriors o llums de circulació diürna davanters amb tecnologia LED, entre altres detalls.