Com bé saben a Tesla, el futur de la indústria de l'automoció passa si o si pels cotxes elèctrics. Almenys aquesta és la teoria. I és que, entre altres coses, a Europa no es podran vendre models com altres de combustió a partir de 2035, una data marcada al calendari de totes i cada una de les marques que té un pes al vell continent i que pot ser el veritable punt d'inflexió de la indústria.
Una indústria que no passa precisament pel seu millor moment. Entre altres coses perquè, com bé saben els que estan interessats en fer-se amb un model, ja sigui un cotxe low-cost, generalista o prèmium, els preus han pujat de forma més que clara i evident en els últims temps.
Una pujada de preus que s'uneix a la crisi d'estoc als concessionaris provocada pel desproveïment global de microxips i conductors, que al seu torn s'ha sumat a l'increment dels costos de les matèries primeres, entre elles l'energia.
Però el problema en el cas dels elèctrics és que, més enllà que ja per si mateix siguin models molt més cars que els models de gasolina o híbrids, i que per tant vagin dirigits a un públic amb un poder adquisitiu més gran, el fet que el preu de l'electricitat estigui creixent de forma alarmant els últims temps està provocant que siguin molts els experts en el sector els que avisin d'un possible col·lapse en les seves vendes.
L'augment del preu de l'electricitat posa en perill els elèctrics
Si bé és cert que avui dia els elèctrics van dirigits a un públic amb un cert poder adquisitiu, la idea de totes i cada una de les marques és, al final, tenir models amb aquest tipus de motors a preus molt populars.
El problema, com bé saben a Tesla així com en la resta de fabricants que estan apostant per aquest tipus de models, és que amb l'augment del preu de l'electricitat, cada vegada són més els que s'estan fent enrere a l'hora de comprar un model 100 × 100 elèctric. Especialment al nostre país, tenint en compte a més que és un dels països amb pitjor infraestructura de carregadors per als elèctrics.
No ha estat cap altre que el fundador del Centre de Gestió Automotriu, Stefan Bratzel, el que ha deixat clara la seva postura en aquest sentit: "Si els cotxes elèctrics es tornen més cars d'utilitzar, l'auge de la mobilitat elèctrica corre perill de col·lapsar, perquè gairebé ningú no comprarà un automòbil elèctric. Els cotxes elèctrics estan perdent el seu encant". Un perill que cada vegada sembla més real.