Cupra pot presumir de ser un dels fabricants que més ha crescut en els últims temps. De fet, malgrat ser una de les marques més joves al nostre mercat, la marca esportiva de Seat és ja una de les més reeixides a Espanya. Un èxit que es basa, sobretot, en l'excel·lent relació qualitat/preu dels seus models, especialment del Formentor.
I és que Cupra ha volgut seguir la mateixa línia en aquest sentit que Seat, i aquesta no és altra que la de posar models al mercat que posin contra les cordes a la resta de fabricants i, a més, tinguin un preu molt competitiu.
És cert que el més exigents es queixen, per exemple, que el Cupra Formentor més bàsic, el més venut a Espanya, té un motor de 150 cavalls que, sens dubte, no és que sigui una meravella. Tanmateix, el seu caràcter prèmium, la seva imatge més esportiva que models com el Seat Ateca i el seu preu, que arrenca per sota dels 33.000 euros, han fet d'aquest SUV cupè esportiu u dels models més matriculats al nostre país en els últims temps.
El rival de Cupra que està a punt d'aterrar a Espanya i que se'l posarà molt difícil
Això sí, Cupra ja sap que cada vegada seran més els rivals que tindrà el seu Formentor. I un d'ells és un model que, sens dubte, apunta a ser un dels més reeixits a Europa. No és cap altre que l'Aiways U6, el SUV cupè elèctric amb el qual la marca de la Xina vol començar a tenir pes al vell continent.
La seva arribada a Europa és imminent, però de moment es desconeixen els detalls de la seva mecànica. Això sí, des de l'entorn de la marca asseguren que els més probable és que aquesta versió cupè comparteixi mecàniques amb l'Aiways U5, és a dir, que compti amb un motor cent per cent elèctric de 204 cavalls de potència. Una mecànica alimentada per una bateria de 63 kWh, que li ajuda a aconseguir fins a 410 km d'autonomia amb una sola càrrega, segons el cicle WLTP.
Evidentment un dels punts forts d'aquest model és precisament la seva mecànica elèctrica, que li permetrà lluir amb orgull l'etiqueta ZERO de la DGT. D'altra banda, com bé podem veure en les imatges, el seu disseny és una altra de les seves millors armes.
Un disseny estilitzat i esportiu tant per fora com per dins que, sens dubte, l'ajudarà a recalar amb bon peu al mercat europeu. Tampoc no es coneixen encara els seus preus, però tenint en compte que el U5 arrenca, amb descomptes, des de poc més de 32.000 euros, aquest U6 no hauria de ser gaire més car. Així, aquest SUV elèctric es convertirà en un rival molt digne d'un Cupra Formentor que, això sí, sap molt bé que els fonaments del seu èxit ja estan més que posats.