És de sobres conegut que és un dels punts més importants a l'agenda de la Unió Europea de cara als propers anys és el d'intentar reduir al màxim la contaminació tot el que envolta la indústria de l'automòbil.

És per això que, com bé saben tots i cadascun dels fabricants que venen portar a continuar venent cotxes a Europa, serà a partir de 2030 quan, almenys sempre quan el canviïn els plans actuals, no es puguin vendre a les carreteres del vell continent models que no siguin 100 × 100 d'elèctrics.

Si bé és cert que existeixen diferents maneres d'administrar energia a un model 100 × 100 elèctric, ja sigui a través de bateries convencionals, depiles d'hidrogen o de piles de combustible, no et sembla evident és que dins de gairebé uns anys els motors de gasolina i dièsel no seran ja coses del passat, així també com els híbrids, tant els convencionals com els endollables.

Tanmateix, són diversos els fabricants que estan treballant també en la idea dels combustibles molt més ecològics, és a dir, combustibles sintètics que amb prou feines tenen empremta mediambiental com és el cas dels biocombustibles. Això sí, ha estat un fabricant xinès el que ha anat un pas més enllà i ha revelat queda fabricat el primer motor que funciona gràcies a l'amoníac.

El primer motor d'amoníac ja ha arribat

No ha estat altre que Guangzhou Automobile Group (GAC Motor), un fabricant xinès que s'ha associat en diverses ocasions amb marques com Honda, Mitsubishi i Toyota, per vendre models a la Xina, el que acaba de revelar el primer motor per a automòbils dissenyat per funcionar amb garanties amb amoníac, com a alternativa a dièsel i gasolina.

Un motor que, sempre segons aquest fabricant, funciona assolint una combustió estable i fiable amb un lliurament de potència de fins a 120 kW (163 CV) i, sobretot, aconseguint una reducció d'emissions de CO i CO2 del 90% davant l'ús de gasolina o gasoil.

Es pot tenir en compte, això sí, que si bé és cert que en el fabricant xinès estar convençuts que algun dia aquest tipus de motors podria tenir certa utilitat en la indústria de l'automòbil, de moment aquest tipus de mecàniques estarien més enfocades a tot el que es refereix al transport marítim.