A diferència del que passava fins fa no molt en les nostres carreteres així com a les carreteres europees, avui dia el dièsel és un tipus de motor que va a la baixa quant a xifres de vendes.

D'una banda, perquè a nivell mediambiental és un dels motors que més contamina i, per tant, que més està patint les diferents restriccions imposades pels diferents governs. Per un altre, perquè l'auge dels híbrids auto recarregables, motors que prometen tenir un consum tan baix com els dièsel o fins i tot més i que, de fet, poden presumir de tenir l'etiqueta ECO, està provocant que cada vegada siguin menys els conductors que estiguin apostant per aquest tipus de mecàniques.

 

De fet, si bé és cert que algunes marques hi continuen apostant, la immensa majoria estan a poc a poc deixant de banda els motors dièsel, motors pensats per a conductors que utilitzin el seu cotxe per realitzar moltíssims quilòmetres al llarg de l'any i fer-ho de més altes velocitats, on aquest tipus de mecàniques i que acaba tenint un rendiment molt guai, però no precisament per moure's per entorns urbans o interurbans a baixes velocitats, on evidentment és molt millor un motor de gasolina.

Revisar el AdBlue és fonamental per no acabar tenint una seriosa avaria en un motor dièsel

En aquest sentit, com bé saben els que tenen un dièsel relativament modern, des de fa ja uns anys aquest tipus de motors incorporen també un dipòsit de AdBlue, un complement que ajuda a reduir les emissions d'aquest tipus de mecàniques.

És més, avui dia els dièsel necessiten aquest AdBlue per poder funcionar correctament, pel que és més que interessant tenir sempre comprovat el nivell d'aquest líquid per evitar-nos així possibles problemes.

 

Tenint en compte que és un líquid propens a solidificar-se, és molt important que, en cada revisió que passa el nostre cotxe, el mecànic en qüestió revisi l'estat tant del dipòsit com del funcionament d'aquest sistema, entre altres coses perquè, una avaria pot acabar derivant en un cost de reparació d'entre 1.000 i 2.000 euros segons el model en qüestió.

Un problema, un veritable 'taló d'Aquil·les' per als dièsel que, tal com apunten molts en la indústria automòbil, és un tipus de mecànica que, per molt que en el seu moment tingués molt èxit, amb el pas dels anys va acabar desapareixent, i no precisament per la porta gran.