Com bé saben tots els qui estan buscant un cotxe nou, el canvi automàtic està cada vegada més estès al nostre país i a Europa. Per una banda, perquè és un canvi que està associat de sèrie a bona part de les mecàniques híbrides, a totes les mecàniques híbrides autorecarregables i a les mecàniques híbrides endollables.

D'altra banda, perquè evidentment els models que tenen un motor elèctric disposen també d'aquest tipus de transmissió, així que la transmissió manual està perdent cada vegada més terreny, destinada tan sols als motors de combustió, siguin de gasolina o dièsel, motors que alhora han perdut també molt terreny.

 

Això sí, almenys de moment, els canvis manuals continuen sent majoria al nostre país, per això és interessant conèixer alguns petits trucs per intentar evitar algunes de les avaries més habituals fent ús d'aquesta transmissió i que poden acabar estalviant una bona quantitat de diners als conductors.

Alguns petits trucs per no danyar el canvi manual del cotxe

En primer lloc, dues petites accions que molts conductors fan segurament de forma inconscient, però que, a la llarga, poden acabar fent malbé tant el canvi manual com l'embragatge.

I és que no és que sigui precisament cap secret que són molts els conductors que o bé deixen la mà dreta recolzada en la palanca de canvis encara que no faran cap tipus de canvi de marxa, o bé deixen també el peu esquerre recolzat en el pedal de l'embragatge, o fins i tot les dues coses alhora. És cert que la pressió que s'exerceix tant sobre la palanca com sobre el pedal de l'embragatge és mínima, però a la llarga sí que pot acabar fent malbé alguns components d'aquestes dues peces.

 

Un altre petit truc més que interessant i que és força lògic és el de saber realment quin és el punt idoni de l'embragatge del nostre cotxe, ja que, si bé és cert que el millor és sempre que canviem de marxa pitjant el pedal de l'embragatge fins al final, no saber quin és el punt de l'embragatge pot provocar que l'acabem desgastant prematurament.

El mateix passa durant la conducció, tant pel que fa a revolucionar el cotxe en excés com fer-ho per sota del necessari. Si bé és cert que conduir amb marxes llargues redueix el consum, obligar el motor a fer massa força amb revolucions molt baixes i amb marxes llargues acaba fent malbé també la transmissió, entre altres coses perquè obliga la mecànica a fer un esforç extra. Evidentment, revolucionar en excés el motor quan encara està fred no és que sigui una cosa que li vagi precisament bé.