Toyota no s'ha convertit a la marca de referència a nivell mundial precisament per casualitat, sinó perquè la marca japonesa saps molt bé que adaptar-se als mercats en els quals són presents i, sobretot, fer-ho amb una cartera de productes que acaba sent molt atractiva i àmplia.

 

Així, per exemple, no té a veure res el catàleg de la marca japonesa en un mercat tan important com és el dels Estats Units respecte al catàleg que té la marca al mercat europeu o al mercat asiàtic. És més, és precisament en un dels mercats més potents del continent asiàtic, el de Tailàndia, on la marca japonesa ha posat a la venda un model que pot presumir de ser pràcticament únic en la seva espècie.

El Toyota que es ven 'incomplet'

No és cap altre que el Toyota Hilux Champ, un model que no té a veure res amb l'Hilux però que pot presumir de ser segurament una de les millors idees que ha tingut la marca japonesa en els últims temps. Tal com podem veure en les imatges, en aquest cas estem davant d'una pickup, però no es tracta d'una pick-up convencional, sinó que la marca japonesa optat per, com des del mateix fabricant, vendre el cotxe al 70 %, mentre que el 30 % restant, és a dir, tot el que passa a la banyera o en la part posterior, va a càrrec del comprador.

 

Ja tindré en compte que la configuració més barata sense cap tipus de configuració en la part posterior té un preu a Tailàndia de poc més de 12.000 €, mentre que la versió més car sense cap tipus tampoc de configuració en la part posterior es queda entorn dels 15.000 €. A partir d'allà es podrà fer diferents configuracions en la part posterior, des de preparar-lo perquè sigui una Food Truck, una auto caravana, una pickup comercial o fins i tot una camper, tot això amb diferents preus i a càrrec del comprador.

El problema en aquest cas és que aquesta idea, enginyosa com menys per part de Toyota, no es pot posar a la venda en la immensa majoria de mercats d'occident tenint en compte les diferències el que es refereix a la restriccions per emissions i seguretat respecte al mercat de Tailàndia.