És més que cert, i tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint models com el MG4 al nostre país, que els elèctrics low-cost que arriben des de la Xina estan tenint cada vegada més impacte tant el nostre mercat com en la resta de mercats europeus.

L'èxit d'aquests models rau en el fet que són models que no tenen rival quant a relació qualitat preu. En el cas del MG4, es pot tenir en compte que es tracta d'un compacte que té unes dimensions molt semblants a la de models com el Volkswagen Golf o el Seat Lleó però que té un preu, sent un elèctric, que se situa per sota de la immensa majoria de compactes amb motor de combustió a Espanya.

A més, en aquest cas en particular, el fet que arribi amb un preu de partida molt baix comptant amb tots els descomptes i promocions implica que ho faci ni amb un nivell de tecnologia molt pobres ni amb una mecànica senzilla, sinó més aviat el contrari, amb un motor de 170 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir 350 km d'autonomia, xifres ja més que considerables.

Això sí, tenint en compte les xifres de vendes dels cotxes elèctrics més venuts a Espanya el mes d'octubre passat, se segueix fent evident que els elèctrics són models destinats que tenen un pressupost alt ja que la immensa majoria dels elèctrics més venuts a Espanya continuen sent models prèmium.

El top 3 dels elèctrics més venuts a Espanya

Per molt que el Tesla Model Y no aparegui en aquest Top 10 del mes d'octubre passat, es pot destacar que és l'elèctric més venut en el que portem d'any amb més de 5000 matriculacions seguit del Tesla Model 3, que ha estat el que precisament ha acabat sent l'elèctric més venut el mes d'octubre.

 

Al Model 3 li ha seguit el Kia Niro en la seva versió 100 × 100 elèctrica, un model que passa desapercebut per molts però que és una de les millors opcions del seu segment. Crida especialment l'atenció el model que ha tancat el podi, que no és cap altre que el nou Smart #1, el model que representa la nova etapa de la marca prèmium associada a Mercedes i que pot presumir de ser un elèctric prèmium molt interessant.

 

Ha estat en la quarta posició on ha aparegut el MG4, el model que, això sí, continua sent el tercer cotxe elèctric més venut a Espanya el que portem d'any, és a dir, el primer elèctric no prèmium venut al nostre país.