Tesla pot presumir de ser juntament amb BYD, un dels seus grans rivals a nivell mundial, una de les principals marques quant a vendes de cotxes elèctrics. Per molt que la quota de mercat d'aquest tipus de cotxes continua sent menor en la immensa majoria de mercats a nivell mundial, cada vegada són més els que els veuen com una bona opció.
És més, tal com ha apuntat recentment l'Agència Internacional d'Energia, un de cada cinc cotxes que s'han venut nous en aquest 2023 a tot el món, una dada que evidencia el creixement d'aquesta mecànica, i més tenint en compte que el 2020, és a dir, fa tot just 3 anys, es venien tan sols 1 d'elèctric de cada 25 cotxes nous.
Això sí, com bé saben en Tesla, cada mercat té les seves particularitats. Si bé és cert que en el seu cas el mercat nord-americà i l'europeu tenen moltes similituds (no tant en els models de combustió, on en EE.UU triomfen les pick-up i a Europa triomfen els utilitaris i SUV), en altres mercats com els asiàtics, en concret el del Japó, elèctrics prèmium com els Tesla no tenen tant pes.
El Nissan Sakura, un kei car elèctric que arrasa al Japó
És més, al país del sol naixent hi ha un model en concret que està provocant que els Tesla no tinguin el pes que tenen en altres mercats. No és altre que el Nissan Sakura, un model desenvolupat conjuntament entre Nissan i Mitsubishi que passa per ser la solució perfecta tant per a les grans urbs japoneses com per a les zones rurals on el transport públic escasseja.
Es tracta d'un diminut cotxe de tot just 3 metres que compten amb un petit motor elèctric i amb una bateria que li permet tenir poc més de 180 quilòmetres d'autonomia amb una sola càrrega i que assoleix una velocitat màxima de 130 quilòmetres per hora.
Un dels seus punts forts és que, evidentment sent un model tan petit i amb unes prestacions tan senzilles, el seu preu és molt baix: tot just 15.000 euros al canvi actual comptant amb tots els ajuts del govern japonès.
No és casualitat llavors que aquest model porti ja més de 35.000 vendes en el que portem d'any i representi més del 50 per cent de les vendes de models EV en un mercat, el del Japó, que no és que tingui especial predilecció pels elèctrics, amb una quota de mercat encara molt baixa.