És més que evident que a Seat, per molt que hagin aconseguit aconseguir gairebé 50.000 matriculacions i per molt que hagin acabat com la sisena marca més venia el nostre país, una posició que molts fabricants sonarien contenir, a la marca espanyola no és que siguin precisament de celebració.

Entre altres coses perquè són diversos els disgustos que s'han portat en aquest passat 2022, sobretot tenint en compte que els que havien estat fins fa molt poc els seus dos models estrella no han fet cap altra cosa que perdre moltes vendes respecte al 2021.

 

En el cas de l'Arona, que va acabar com el Top vendes a Espanya el 2021, en aquest 2022 ha vist com el Hyundai Tucson i el Dacia Sandero l'han avançat, acabant així a l'últim calaix del podi. Tanmateix, el cop més dur se l'ha portat el Seat León, un model que exemplifica perfectament el dur cop que s'està portant es fa a les carreteres espanyoles en els últims anys.

El Seat León ha perdut la meitat de les seves vendes en només un any

I és que es pot destacar que aquest compacte va acabar a finals de 2021 com el setè model més venut al nostre país amb 16.691 vendes, una posició que és cert que ja era pitjor que respecte a anys anteriors però que almenys continuarà sent de l'un dels models més venuts a Espanya.

Tanmateix, la caiguda en vendes que ha patit aquest model és bestial. I és que, com bé saben i com bé lamenten en Seat, a León no és que hagi desaparegut del Top 10 a Espanya, és que ha acabat en una més que discreta posició 34 al nostre país amb una xifra de vendes total de 8.303 matriculacions.

 

Una xifra que evidencia que aquest compacte ha perdut ni més ni menys que la meitat de les seves vendes en tan sols un any, evidenciant que, més enllà que el seu segment hagi estat dels més perjudicats a causa del boom dels SUV en aquest 2022, en Seat tenen un greu problema amb aquest model.

Sobretot tenint en compte que, si bé és cert que altres rivals directes com el Volkswagen Golf, el Peugeot 308 o l'Opel Astra també han patit les conseqüències de les bones xifres de vendes dels SUV, no ha estat cap altre que el Toyota Corolla, el model més venut de la marca japonesa al nostre país, el que ha acabat amb el compacte més venut a les nostres carreteres en una més que destacable quarta posició, deixant clar que, almenys amb motors híbrids, els compactes continuen sent una opció reeixida a Espanya.