El tancament de la frontera entre Ventimiglia (Itàlia) i França perquè els immigrants no puguin passar-hi va donar lloc ahir a una protesta de diversos activistes del grup 'No Borders', que van ocupar una antiga caserna de bombers. Això va desembocar en un enfrontament entre activistes i policies i, després que es produïssin diverses baralles, 23 dels manifestants van ser detinguts. Però el pitjor d'aquesta història és que mentre es produïa el desallotjament, un agent de 53 anys -Diego Turra- va caure a terra i, després de ser traslladat a l'hospital de Sanremo, va morir segurament d'un atac de cor, segons apunten els mitjans italians.

El governador de Ligúria ha confirmat aquesta matinada la mort del policia al seu mur de Facebook, i ha mostrat la seva "ràbia pels irresponsables que alimenten les tensions i provoquen enfrontaments en un clima ja dramàtic". Turra va néixer en un poble prop de Savona i era inspector en cap de la policia a la unitat mòbil de Gènova.

Continuar el viatge

Ventimiglia està a primera línia del mar Mediterrani i fa frontera amb França. Allà hi arriben nombrosos immigrants que tenen per objectiu continuar el seu viatge cap al nord d'Europa. Això sí, després d'haver travessat aquesta frontera per mar. Ho proven durant les 24 hores del dia, faci sol o sigui fosc, però la zona està envoltada de policies que els prohibeixen travessar la frontera ruixant-los, per exemple, amb esprais de pebre.

A les imatges es pot veure com els immigrants intenten passar desapercebuts a la nit, caminen junts per les vies del tren per poder arribar com més aviat millor i, finalment, topen amb grups encara més nombrosos de persones que es troben en les mateixes condicions que ells.

En arribar a la vora del mar, desenes policies vigilen la zona. Se'ls fa difícil poder fugir. Al matí, els policies continuen allà. Es miren els uns als altres. Són mirades còmplices i tristes per no poder travessar la frontera.