Twitter va començar ahir a verificar el contingut dels missatges que publica en aquesta xarxa social el president dels Estats Units, Donald Trump, en tenir dubtes sobre la seva veracitat. La reacció de Trump ha estat la d'assegurar que no pensa permetre interferències amb la seva "llibertat d'expressió" en verificar el contingut dels seus missatges.
"Twitter està interferint en les eleccions presidencials de 2020. Diuen que la meva afirmació sobre el vot per correu, que provocarà corrupció i frau massiu, és incorrecta, basant-se en verificacions de notícies falses," va dir Trump, precisament en aquesta xarxa social. "Twitter -va afegir- està reprimint per complet la llibertat d'expressió, i jo, com a president, no ho permetré!".
L'esmentada xarxa social va enllaçar aquest dimarts per primera vegada un missatge de Trump amb informació verificada que contradiu el que el president havia publicat, un procediment habitual però que fins ara s'havia resistit a aplicar al mandatari.
L'alerta de Twitter es va produir després que Trump compartís un missatge en el qual assegurava que el vot per correu en les eleccions presidencials de novembre als EUA tindria inevitablement conseqüències fraudulentes i que derivaria en uns comicis manipulats.
El president reaccionava així a la decisió del governador de Califòrnia, el demòcrata Gavin Newsom, d'enviar paperetes de votació per correu a tots els votants registrats de l'estat com a mesura excepcional davant de la situació de pandèmia per la Covid-19.
"Accedeix aquí a les dades sobre el vot per correu", va ser el missatge que, en blau i precedit d'un signe d'exclamació, Twitter va incrustar sota els tuit de Trump.
En fer click en l'alerta, la xarxa social redirigeix una altra pàgina dins de la plataforma en la qual apareix en lletres destacades en negreta: "Trump assegura sense proves que el vot per correu derivarà en frau electoral" i se cita a mitjans com CNN i The Washington Post.
Twitter és la xarxa social més utilitzada per Trump, a través de la qual es comunica directament amb els seus simpatitzants sense passar pel filtre tradicional dels mitjans, i on acumula més de vuitanta milions de seguidors.