La Guàrdia Revolucionària de l’Iran ha advertit que podria atacar universitats vinculades als Estats Units i a Israel a l’Orient Mitjà com a represàlia pels recents bombardejos contra centres acadèmics iranians. En un comunicat difós per una agència propera a aquest cos militar, afirma que considera aquestes institucions com a objectius militars legítims fins que es produeixi una resposta equivalent pels danys causats a universitats iranianes.

L’amenaça arriba després que els Estats Units i Israel bombardegessin la Universitat de Ciència i Tecnologia de Teheran la matinada de dissabte, així com la Universitat Tecnològica d’Isfahan dies abans. Segons les informacions disponibles, no hi ha hagut víctimes mortals en cap dels dos atacs.

Ultimàtum i advertències de seguretat

La Guàrdia Revolucionària iraniana també ha instat “tots els treballadors, professors i estudiants de les universitats nord-americanes a la regió i residents al seu voltant” a mantenir-se a una distància mínima d’un quilòmetre d’aquests centres per seguretat.

A més, Teheran ha fixat un ultimàtum contundent. “Si el Govern dels EUA vol que les seves universitats a la regió no siguin objectius, excepte dues d’elles, ha de condemnar oficialment el bombardeig” dels centres educatius iranians abans del migdia de dilluns 30 de març. En cas contrari, “l’amenaça segueix en peu i es durà a terme”.

Universitats nord-americanes a la regió

Entre les universitats nord-americanes presents a l’Orient Mitjà hi ha diversos campus internacionals de gran prestigi. A Qatar, a l’Education City de Doha, hi operen centres com Carnegie Mellon University, Georgetown University, Northwestern University, Texas A&M University i Weill Cornell Medicine. Als Emirats Àrabs Units, destaca la presència de la New York University amb campus a Abu Dhabi. Totes elles són universitats americanes.

Centres israelians amb vincles acadèmics amb els EUA

Pel que fa a Israel, també hi ha institucions amb col·laboracions directes amb universitats nord-americanes que podrien quedar exposades en aquest context de tensió. Entre aquestes destaquen el Technion – Israel Institute of Technology, l'Hebrew University of Jerusalem i la Tel-Aviv University.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!