La Casa Blanca no ha trigat ni dues hores a replicar el director de Contraterrorisme, Joe Kent, que aquest mateix dimarts ha dimitit per la guerra de l'Iran assegurant que el règim dels aiatol·làs no representava "un perill imminent" per als EUA i que el conflicte s'ha iniciat per pressió i influència d'Israel. Aquest posicionament ha desfermat la ira de la Casa Blanca que, a través de la seva portaveu, Karoline Leavitt, ha acusat Kent de fer "afirmacions falses". En un missatge a X, Leavitt ha dit que la principal falsedat de la carta que ha fet pública Kent és que "L'Iran no representava cap amenaça imminent per a la nostra nació".  Aquesta és la mateixa afirmació falsa que els demòcrates i alguns mitjans de comunicació liberals han estat repetint una vegada i una altra", ha denunciat la portaveu de la Casa Blanca.

L'Iran obre escletxes en el gabinet Trump com la dimissió d'aquest dimarts demostra. Tot i això, l'Administració Trump defensa que les seves actuacions en aquest conflicte tenen la base suficient: "Com ha afirmat clarament i explícitament el president Trump, tenia proves sòlides i convincents que l'Iran atacaria primer els Estats Units", ha dit Leavitt en el seu missatge. "Aquesta evidència es va recopilar a partir de moltes fonts i factors. El president Trump mai prendria la decisió de desplegar recursos militars contra un adversari estranger en el buit", ha afegit. En la seva missiva, Kent posava en relleu la possibilitat que els EUA repetissin errors del passat, que ell coneix molt bé perquè és un veterà de la guerra de l'Iraq. La revolta de Kent també fa servir com a línia d'atac a Trump el fet que el president dels EUA havia dit que s'oposava a qualsevol intervenció militar a l'estranger. Una posició que contrasta amb la situació actual en què es veu immers el país.

El perill de les "armes nuclears"

Leavitt replica a Kent que Trump no ha pres la decisió d'atacar l'Iran per la pressió de cap lobby sinó que disposava d'informació sobre els avenços que el règim iranià estava fent per tal d'aconseguir el seu objectiu: "les armes nuclears". "L'Iran estava expandint agressivament els seus míssils balístics de curt abast per combinar-los amb els seus actius navals per obtenir immunitat, és a dir, que tindrien un grau de capacitats que els donaria immunitat per mantenir-nos a nosaltres i a la resta del món com a ostatges, ha assegurat Leavitt en el seu missatge.

Trump sobre Joe Kent: "Era una persona dèbil, no el coneixia bé"

Per la seva banda, el president dels Estats Units també s’ha pronunciat sobre la dimissió de Joe Kent durant una reunió amb el president d’Irlanda a la Casa Blanca. “Sempre vaig pensar que era un bon home, però també molt dèbil en matèria de seguretat. No el coneixia gaire, però semblava una persona agradable”, ha afirmat. El mandatari també ha desmentit les declaracions de l’exdirector de Contraterrorisme i ha insistit que l’Iran sí que representava una amenaça: “En llegir la seva declaració, m’he adonat que és positiu que hagi marxat. Ha dit que l’Iran no era una amenaça, però sí que ho era; tots els països ho sabien”.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!