Indonèsia busca 140 persones que anaven a bord d'un ferri desaparegut al mar de Java

Les autoritats d'Indonèsia continuen buscant unes 140 persones d'un ferri que hauria patit un incident mentre navegava pel mar de Java amb 243 persones a bord, segons el registre de passatgers, mentre que una persona hauria mort. El vaixell ha perdut el senyal durant la travessia i encara s'ha de localitzar. En total, 102 persones han estat rescatades amb vida per part de les autoritats de cerca i rescat en situacions d'emergència aquest diumenge. Eren 103, però una d'elles hauria mort. En una roda de premsa, Putu Sudayana, director de l'Agència Nacional per a la Cerca i el Rescat (Basarnas) a Banjarmasin, la localitat on havia d'arribar la nau, ha evitat precisar el nombre de desapareguts. Tanmateix, el registre de l'embarcació citat pels rescatistes indica que encara quedarien 140 persones sense localitzar, com també el propi vaixell, que ha perdut totes les connexions. 

El director local de Basarnas tampoc ha volgut comentar les causes de l'incident que hauria patit l'embarcació en la seva travessia des de la ciutat de Surabaya, a l'illa de Java, cap a Banjarmasin, a l'illa de Borneo. El vaixell, un 'Virho Transport 8 ship' amb 243 persones a bord, ha perdut la connexió cap a la una de la matinada hora local (19:00 hores de dissabte en l'hora de Barcelona), a unes 80 milles nàutiques (uns 150 quilòmetres) al sud-oest de la població de Basirih Banjarmasin, la seva destinació a la regió de Kalimantan. Després de rebre l'alerta, el Basarnas ha mobilitzat diverses naus que continuen treballant en l'operatiu de cerca i rescat des de primera hora del dia. El director local de l'administració tampoc ha volgut comentar les causes que haurien provocat l'accident a l'embarcació que, en el moment de l'avís a emergències, afrontava "condicions meteorològiques adverses", amb onades d'entre 2 i 2,5 metres d'alçada.

Condicions extremament perilloses

Sudayana ha precisat que les condicions del rescat són també perilloses. "És extremament perillós per a embarcacions. Fins i tot la nostra embarcació de Basarnas, que fa 40 metres de llarg, està en un risc extrem", ha precisat en declaracions als mitjans de comunicació. El director local d'emergències ha dit que la nau estava "inclinant-se" abans de perdre contacte. El cap de l'Autoritat del Port Marítim de Banjarmasin, Heri Purwanto, ha precisat que el vaixell, que duia persones i vehicles cap aquell port, ha perdut el contacte cap a les dues de la matinada (20 hores a l'hora de Barcelona).

"Hem respost ràpidament a la transmissió de l'incident… El nostre focus principal i la prioritat més gran en aquest moment és la seguretat de totes les persones a bord del vaixell, i estem desplegant una operació coordinada de rescat", ha afegit Purwanto. 103 persones han estat rescatades, i una d'elles ha mort, segones les autoritats locals. 

Els accidents marítims són comuns a Indonèsia a causa d'infraestructures precàries, la sobrecàrrega de passatgers i mercaderies, el lleuger compliment de les normes de seguretat i les inclemències meteorològiques. El vaixell és un dels principals mitjans de transport a l'arxipèlag indonesi, format per més de 17.000 illes i amb una població de més de 270 milions d'habitants.