Europa torna a apostar pels trens que viatgen de nit. Els nous trens nocturns d'Àustria connecten Viena amb Alemanya, Itàlia i els Països Baixos. L'operador ferroviari austríac ÖBB va presentar dissabte la nova generació de trens-llit, una resposta a les demandes dels viatgers d'alternatives menys contaminants als avions i els cotxes de gasolina o dièsel, segons destaca Euronews.
Els trens nocturns comencen a tornar a Europa gràcies a la seva baixa empremta de carboni. Després danys d'abandonament, els operadors ara estan invertint fortament per reemplaçar el seu envellit material rodant. L'operador ferroviari estatal ÖBB, que compta amb 20 rutes ferroviàries a tot Europa, ha estat pioner a reactivar aquests serveis.
Ara bé, els trens són pur luxe. Els nous trens presenten un disseny modern, més privadesa i més instal·lacions. Cada compartiment per a dues persones té bany propi i dutxa. Fins i tot hi ha cabines per a una sola persona per a viatgers solitaris que busquen una mica més de privacitat.
El primer dels 33, encarregats al conglomerat alemany Siemens el 2018 per una inversió total de 720 milions d'euros, podria entrar en servei al desembre, tal com destaca Euronews.
Connectarà les ciutats austríaques de Viena i Innsbruck amb el port alemany d'Hamburg. En aquest sentit, per exemple, el dia 8 de gener hi ha l'opció d'anar de Viena fins a Hamburg per uns 43 euros. Ara bé, també n'hi ha per 86 euros.
Trens i energies renovables
"Cada quilòmetre amb tren és un quilòmetre per a la protecció del clima i... una contribució a un futur millor", va afirmar a l'AFP la ministra austríaca de Medi Ambient, Leonore Gewessler, i recull també Euronews.
"Embarcar a Viena a la nit i despertar-se renovat en una altra metròpoli europea l'endemà al matí. Això serà encara més fàcil i còmode en el futur", ha afegit en un comunicat.
Des del 2018, l'ÖBB afirma que tots els seus trens "funcionen amb electricitat generada exclusivament per energia hidroelèctrica, solar i eòlica... una fita per a la protecció del clima a Àustria".
França i Alemanya també aposten pels trens nocturns
El tren París-Berlín de Nightjet posarà en marxa el 2024, a mesura que la reactivació ferroviària d'Europa s'acceleri, explicava també el mateix portal de notícies. En aquest sentit, aviat serà possible agafar el tren a París i despertar-se a Berlín. L'operador serà el mateix, l'austríac ÖBB. Després d'una pausa de nou anys, el servei de llit Nightjet es reprendrà l'11 de desembre des de Berlín i tornarà l'endemà. A partir de tres viatges per setmana, oferirà un servei diari a partir de la tardor del 2024.
Àustria lidera la recuperació del tren nocturn
El 2021, l'operador ferroviari ÖBB va posar en marxa una ruta nocturna entre Viena i París via Salzburg i Munic, unint-se al seu servei existent Brussel·les-Viena. Al desembre, Nightjet també llançarà un servei que unirà Brussel·les i Lieja amb Berlín.
Així doncs, aquest tren sortirà tres cops per setmana, els dimarts, dijous i dissabtes. Seguint el mateix recorregut que el servei actual a Viena fins a Mannheim, continuarà fins a Frankfurt i Berlín. S'espera que el nou servei de Berlín a París faci el recorregut en unes 14 hores de viatge.
Sur le site de @unsereOEBB , les horaires (peut être pas définitifs?) du train de nuit NightJet Paris - Berlin sont visibles. Passage par Strasbourg et Francfort Sud! pic.twitter.com/B0stVuT3X0
— TGV PIX (@tgvpix) August 23, 2023