Cop de timó en la política de comptes verificats de Twitter. Elon Musk, ha anunciat aquest dimecres que han cancel·lat la nova marca d’”oficial” que la xarxa social acabava de començar a donar a certs usuaris destacats amb l’objectiu de distingir-los del tradicional símbol blau, que ara també poden aconseguir els subscriptors del seu servei de pagament. El nou propietari de la xarxa ho ha comentat a Twitter en aquests termes: Si us plau, tingueu en compte que Twitter farà moltes ximpleries els pròxims mesos. Conservarem el que va bé i canviarem allò que no”.

L’avís l’ha fet tan sols unes hores després de fer marxa enrere en la implementació del nou sistema “oficial”, que ha començat a fer-se visible en alguns comptes destacats d’institucions, com és el cas del Barça. L’etiqueta ja la lluïen perfils d’empreses, entitats governamentals i personalitats que l’havien rebut, segons informa l’agència Efe.

Elon Musk, sobre el nou distintiu "oficial": "Me l'he carregat"

Contestant a un usuari que havia vist desaparèixer aquesta nova marca de color gris sota el seu nom, Musk ha confirmat que ha optat per eliminar el distintiu (“Me l’he carregat”, ha escrit) i ha afegit que la marca blava serà “el gran igualador”. Donar el popular “tick” blau que distingeix els usuaris verificats entre els qui se subscriguin al servei Twitter Blue -amb un cost inicial de 8 dòlars mensuals- ha estat una de les grans aposta de l’excèntric empresari d’ençà que va assumir el control de la companyia.

Captura de la marca "oficial" en un compte a Twitter
Captura de la marca "oficial" en un compte a Twitter

“Ara, la marca de verificació blava pot significar dues coses diferents: que un compte es va verificar segons criteris de verificació anteriors, o que el compte té una subscripció al Twitter Blue de Twitter, que es va posar a disposició a iOS (sistema operatiu mòbil de la multinacional Apple) a EUA, Canadà, Austràlia, Nova Zelanda i el Regne Unit el 9 de novembre”, ha anunciat Twitter aquest dimecres al seu web.

Tot i que els subscriptors de pagament rebran la marca blava que fins ara distingia els comptes verificats, no necessitaran acreditar davant de Twitter la seva identitat, segons ha confirmat l’empresa. El sistema de verificació vigent fins ara havia estat creat per Twitter el 2009 amb l’objectiu de garantir que darrere de comptes influents hi havia la persona o institució que aquesta deia ser.