El líder nord-coreà, Kim Jong-un, ja és a Rússia. Ha anat des de Pyongyang amb el seu tren blindat. Els detalls són escassos. El tren ha arribat a Khasan, la principal porta d'entrada a Rússia des de Corea del Nord, segons ha informat aquest dimarts l'agència de notícies japonesa Kyodo, citant fonts russes anònimes. S'espera que la reunió se celebri aquest dimarts mateix a la tarda, al marge del Fòrum Econòmic Oriental que té lloc a la ciutat russa de Vladivostok. El president rus, Vladímir Putin, també hi seria ja. 

🗣️ Tots els detalls de la reunió entre Kim Jong-un i Vladímir Putin a Rússia
 

Les característiques del tren de Kim Jong-un

El tren de color verd fosc del líder nord-coreà hauria d'arribar aquest mateix dimarts fins a Vladivostok. La cimera es produirà al final d'un viatge des de Pyongyang, la capital nord-coreana, d'una durada estimada de 20 hores, durant el qual Kim s'haurà preparat i descansat en carruatges luxosament decorats que es desplacen a pas de tortuga per Corea del Nord. 

No se sap per què Kim ha preferit anar en tren. Se sap que el seu pare, Kim Jong-il, tenia por de volar, i per això optava per viatjar en tren. Kim, però, simplement ha volgut fer servir el tren per anar fins a Rússia. El tren, blindat, inclou dormitoris una sala de reunions equipada amb il·luminació, panells de fusta i butaques de color rosa. Sembla que és el mitjà preferit per a Kim, ja que també va fer-lo servir per a una cimera amb Donald Trump a Hanoi, l'any 2019, un viatge que va durar dos dies i mig.

L'interior del tren és un misteri reservat a poques persones. El funcionari rus Konstantin Pulikovsky, al seu llibre Orient Express, va relatar menús d'alta cuina en un viatge amb Kim Jong-il. Es poden triar plats de gastronomia coreana i japonesa i també una àmplia carta de vins. 

90 vagons i dos trens més: un davant i l'altre darrere

Segons un article de 2009 del diari Chosun Ilbo de Corea del Sud, del que es fa ressò el The Guardian, el tren de la família Kim consta de 90 vagons i normalment viatja juntament amb dos trens més: un davant, que s'encarrega dels controls de seguretat, i un altre darrere, per als guardaespatlles i un altre personal.

Uns 100 agents de seguretat són enviats a estacions en ruta per buscar bombes, va dir el diari, citant informació proporcionada per la intel·ligència sud-coreana i nord-americana, i testimonis de desertors nord-coreans. A mesura que el tren de Kim s'acosta a una estació, es talla l'energia en altres vies per aturar el pas dels trens a l'àrea.

La gran mida del tren i el pes addicional dels reforços blindats mantenen la velocitat mitjana a 60 quilòmetres per hora. Un total de 20 hores en ruta que donen a Kim temps per pensar.  

 

Imatge principal: el líder nord-coreà, Kim Jong-un, a través d'una televisió, baixant del tren / Efe