L'avió de l'aerolínia LaMia que transportava l'equip de futbol brasiler Chapecoense i que es va estavellar aquest dilluns als voltants de la ciutat colombiana de Medellín no portava suficient combustible, segons han confirmat aquest dimecres responsables d'Aeronàutica Civil Colombiana.

"En arribar al lloc de l'accident i poder fer inspecció de totes les restes, podem afirmar que l'aeronau no tenia combustible en el moment de l'impacte", ha explicat en roda de premsa Freddy Bonilla, secretari de Seguretat Aèria de l'Aeronàutica, precisant que l'organisme investigarà "els motius pels quals no comptava amb combustible".

Segons el responsable, citat pel diari El Tiempo, malgrat les normes colombianes i internacionals que exigeixen que els avions portin combustible suficient per arribar al seu destí així com reserves addicionals per si han d'aterrar en un aeroport alternatiu i seguir a l'aire uns 30 minuts, "en aquest cas, lamentablement, l'aeronau no comptava amb el combustible reglamentari per a la contingència".

'Plane out'

En aquest sentit, Bonilla ha explicat que "una de les hipòtesis que estem manejant, com que no es va trobar combustible en el lloc d'impacte ni en les línies d'alimentació, és que hagi tingut un plane out (caiguda) per falta de combustible".

El responsable d'Aeronàutica ha confirmat que l'avió havia sol·licitat prioritat per aterrar a l'aeroport José María Córdova de Medellín per un problema de combustible. "Dos minuts i 40 segons després, l'aeronau declara emergència", per la qual cosa els controladors decideixen donar prioritat a l'aparell i 5 minuts després "reporta falla total elèctrica i requereix vectors", però "minuts després es perd control radial" i finalment "es perd la comunicació".

En declaracions al diari bolivià Página Siete, Gustavo Vargas, representant de LaMia, ha explicat que el pilot havia d'haver aterrat a Bogotà per obtenir combustible abans de seguir cap a Medellín. Tot i això, "pren la decisió de no entrar perquè va pensar que tenia prou combustible". "Es tracta d'un pilot de molta experiència que va fer el seu entrenament a Suïssa", ha precisat. "Hem d'investigar el perquè va prendre la determinació d'anar de forma directa a Medellín", ha afegit Vargas.