París s'ha convertit en una autèntica festa aquesta nit. Mai un equip de la ciutat havia aconseguit guanyar la Champions, que ha aconseguit el PSG de Luis Enrique aquest dissabte destrossant l'Inter de Milà al Allianz Arena de Múnic, i això ha provocat aldarulls en diversos punts de la capital francesa. Tanmateix, les celebracions han degenerat en aldarulls, saquejos, i crema de cotxes, i dues persones han mort. A Dax, Landes, ha mort un jove de 17 anys que va rebre un apunyalament amb una arma blanca al pit aquest dissabte, segons la prefectura. L'adolescent va ser apunyalat en el marc de les celebracions per la victòria en la Champions en circumstàncies que encara es desconeixen. Va ser traslladat a l'hospital de Dax en estat greu, però no ha sobreviscut a les ferides. De moment, l'autor o autors del delicte estan buscats per la policia. A més, segons informa Le Parisien, una dona ha mort després de ser atropellada per un cotxe mentre anava amb una moto al 15è districte de París. El Ministeri de l'Interior també ha informat que hi ha almenys 192 ferits, almenys cinc es troben en estat greu.
Abans de l'inici del partit ja s'havien efectuat 81 detencions per diversos incidents en diferents punts de la ciutat, segons va anunciar la Prefectura de Policia de París. La flagrant victòria del PSG ha quedat tacada pels aldarulls. L'última xifra provisional divulgada per les autoritats és de 559 detinguts per "alteració de l'ordre públic". La Prefectura de Policia ha desplegat 4.500 agents per la ciutat i la seva àrea metropolitana davant l'allau de persones que ha sortit al carrer a celebrar el títol, que s'han congregat a l'avinguda dels Camps Elisis.
559 detinguts i 192 ferits, 5 de greus
Amb el xiulet final a Múnic, la Torre Eiffel es va il·luminar amb els colors vermell i blau del Paris Saint-Germain, i la riuada de gent es va concentrar a l'arc de triomf sota una explosió de focs artificials pròpia dels Jocs Olímpics. Abans de l'inici de la segona part, als Camps Elisis ja s'havien produït incidents provocats per diversos grups de gent que anava encaputxada i que no estaven veient el partit, sinó que simplement buscaven l'enfrontament amb les forces de l'ordre parisenca llançant-los focs artificials i projectils. Fins i tot, els agents van haver d'utilitzar un camió amb canó d'aigua per protegir la plaça de l'Estrella, on es troba l'Arc del Triomf, i on les barreres instal·lades per veure el partit havien estat superades "per una gentada que no mira el partit" i que "busca el contacte amb les forces de l'ordre".
El ministre d'Interior, Bruno Retailleau, va denunciar la presència de "bàrbars" entre els seguidors i va demanar calma a la població. Davant la limitació d'accés a l'arc del Triomf, els seguidors es van traslladar les celebracions a la Bastilla, a la plaça de la República. A més, diverses persones han intentat entrar a peu al Perifèric, l'autopista de circumval·lació de París, on les forces de l'ordre han intervingut "sistemàticament" per mantenir la circulació, amb altres 9 detinguts, segons ha detallat la Prefectura. A la sortida de l'estadi del PSG, el parc dels Prínceps també s'han detectat problemes, com a la Porta de Saint-Cloud on grups d'aficionats sacsejant autobusos, i fins i tot, en aquesta zona s'ha incendiat un cotxe, tot i que, els bombers van poder intervenir ràpidament protegits pels antidisturbis. Les imatges de saquejos a les botigues dels centres de París mostren l'altra cara de la moneda de l'èxit futbolístic.
El balanç policial indica que hi ha 559 detinguts a tot França després d'una nit on s'han registrat 692 incendis, tres atropellaments i múltiples escenes de saqueig en diverses botigues. Del total de detencions, 491 s'haurien fet a París. Entre els 192 ferits, es troba un agent de la policia que es troba en coma induït després que un petard li esclatés a la cara a un incident a la ciutat de Coutances, al departament de la Mànega, a la Normandia.
Atropellament a una família
Un altre greu incident s'ha produït a Grenoble on un cotxe ha xocat contra una multitud durant les celebracions de la victòria del PSG. Quatre persones d'una mateixa família han resultat ferides, dues d'elles de gravetat, segons la prefectura. Els mitjans francesos assenyalen que les víctimes tenien 17, 23 i 46 anys. Segons sembla han estat atropellades quan un conductor circulava amb velocitat per les vies centrals del tramvia i "intentava fer un gir en U amb el fre de mà". "Aparentment, un vehicle va perdre el control i va atropellar quatre persones, dues de les quals van resultar greument ferides", ha confirmat la prefectura a l'AFP, i ha afegit que el conductor ha estat lliurat a la policia i està sota custòdia. Dauphiné informa que "les dues dones i una de les adolescents han estat classificades com a emergència absoluta, amb el pronòstic vital d'una d'elles fins i tot compromès, i l'altra adolescent semblava menys greument afectada. Totes van ser ateses mèdicament i traslladades a l'Hospital Universitari de Grenoble Alpes".