La xef del Semproniana, Ada Parellada, s'endinsa a les cases dels cuinòfils més intrèpids de Catalunya per resoldre dubtes setmanals sobre els productes del dia a dia. Des de verdures i tota mena d'hortalisses i fruites, fins a qualsevol mena de dolç, passant per la carn i el peix. Maneres per aprofitar els aliments en la seva esplendor, tècniques innovadores i consells que, en definitiva, ens faran gaudir d'una vida i un receptari més còmode als fogons de casa nostra. El consell revelador que aquesta setmana ens exposa la cuinera catalana és com cuinar els millors calamars farcits, un truc indispensable que no podràs deixar de fer servir.
Agafa llibreta i bolígraf, i fes play al vídeo per esbrinar tots els consells d'Ada Parellada d'aquesta setmana.
Com cuinar els millors calamars farcits
Els calamars farcits són un d'aquells plats de mar i muntanya que sempre venen de gust. La combinació de carn picada i calamars o sípia és un tàndem habitual a la cuina catalana. Avui, en comptes de fer les tradicionals i conegudes mandonguilles amb sípia, donem la volta als (gairebé) mateixos ingredients per fer un altre plat suculent de xup-xup. Un plat que fins i tot pots fer sense llum! No et perdis el vídeo per esbrinar com!
Avui, en comptes de fer les tradicionals i conegudes mandonguilles amb sípia, donem la volta als (gairebé) mateixos ingredients per fer un altre plat suculent de xup-xup
Ingredients:
- 8 calamars mitjans
- 200 g de carn picada, meitat porc i meitat vedella
- 4 grans d’all
- 1 ceba gran
- 4 tomàquets triturats en conserva
- Una llesca de pa
- 50 ml de llet
- Un manat petit de julivert
- 100 ml de vi ranci
- Oli d’oliva
- Sal
- Pebre
- Farina
Per a la picada:
- 30 g d’avellanes
- Un parell de galetes
- Unes fulles de julivert
- 50 ml de vi blanc

Elaboració:
Netegem els calamars. Separem els cossos de les aletes i les potes. Piquem les potes i les aletes. Fem el farcit. En un bol posem la llesca de pa i la mullem amb la llet. En un altre bol posem la carn picada, les aletes i potes picades, la molla de pa ben escorreguda, un gra d’all picat i julivert picat. Barregem bé. Girem els calamars, els rentem bé i omplim els cossos dels calamars amb aquesta barreja i tanquem amb un escuradents. Salpebrem els calamars i els enfarinem lleugerament. A una cassola gran, posem un raig d’oli i a foc fort, daurem els calamars per totes bandes. Reservem. A la mateixa cassola posem la ceba picada i sal. Abaixem el foc i coem lentament, uns deu minuts, fins que la ceba quedi ben sofregida. Afegim els alls picats i el tomàquet i continuem coent a foc lent fins que quedi com una melmelada, uns quinze minuts. Mullem amb el vi ranci i fem evaporar, lentament. Tornem els calamars a la cassola i cobrim amb força aigua. Fem coure lentament durant una hora. Fem la picada. Al morter hi posem les avellanes, les galetes, les fulles de julivert i la sal. Piquem fins que queda una pasta. Ara hi posem el vi blanc i diluïm. Deixatem la picada amb un cullerot de brou dels calamars. Posem la picada a la cassola i fem coure uns cinc minuts més.
🍽️T’agraden les receptes de l’Ada Parellada? Aconsegueix aquí el seu llibre 150 receptes virals d'Ada Parellada amb un 5% de descompte exclusiu per a lectors d'ElNacional.cat utilitzant el codi LITKX6G1