A Espanya, poques begudes desperten tanta passió i també tanta polèmica com la cervesa. Entre marques nacionals i estrangeres, l'oferta als supermercats és enorme, i no falten els debats sobre quina és la millor o la pitjor opció. Una de les que sempre apareix en aquestes converses és Cruzcampo, una firma amb milions de consumidors fidels, però també amb detractors molt sorollosos en xarxes socials. Per a molts, s'ha convertit en sinònim de cervesa de batalla, mentre que d'altres la defensen com un producte honest, accessible i perfectament adaptat a certs paladars i contextos. Davant de l'eterna pregunta de si realment és "la pitjor cervesa del supermercat", un creador de contingut especialitzat ha volgut donar la seva visió.
És Cruzcampo la pitjor cervesa del supermercat?
L'expert cerveser que s'amaga darrere del compte d'Instagram @lo_catamos s'ha proposat d'analitzar amb detall els matisos d'aquesta marca. El primer que destaca és el seu color: clar, brillant i lleuger, molt reconeixible en un vas fred. En apropar-se a la copa, a nas es detecten notes de cereal, un toc a llúpol i fins a certs matisos de mel o de torrat, elements que, segons explica, li donen més complexitat de la que molts estarien disposats a admetre.
En boca, l'experiència continua amb una amargor moderada i un cos bastant lleuger. Cruzcampo se situa en 4,8 graus d'alcohol, una xifra inferior a la mitjana habitual de les cerveses industrials, que solen rondar els 5,2 o 5,4 graus. Aquesta diferència, lluny de ser un defecte, la converteix en una beguda més suau, fàcil de consumir i amb un punt extra refrescant. L'especialista subratlla que aquest perfil resulta especialment adequat per al clima càlid del sud d'Espanya, on el que més es busca és una cervesa que sadolli la set i es pugui repetir sense dificultat.
La cervesa Cruzcampo és més lleugera, ja que té uns punts menys de gradació alcohòlica
Un aspecte cridaner que revela el tastador és la presència de blat de moro a la recepta, el que contribueix a aquesta sensació més lleugera i menys densa en comparació amb altres cerveses de tall similar. Per a alguns crítics, aquest detall és un motiu de queixa, però per a ell és un tret d'estil que respon a una elecció conscient de la marca. I encara que pugui restar-li una mica d'intensitat, la veritat és que li afegeix un caràcter propi i la fa diferent davant l'homogeneïtat d'altres lagers del mercat.
L'expert descarta per complet la idea que Cruzcampo sigui la pitjor cervesa disponible als supermercats. Reconeix que no és la més complexa ni la més intensa, però la defensa com una cervesa lleugera, ben equilibrada i amb una amargor adaptada al seu entorn. Més que un producte fallit, és una cervesa que compleix amb el que promet: refrescar, acompanyar i ser gaudida sense pretensions.