La Federació d’Empresaris Productors de Venda de Proximitat de Catalunya (FEPVPC) va repartir dissabte entre el públic que acudia al concert de la cantant catalana Aitana celebrat a l’Estadi Olímpic més de 20.000 pomes amb el segell oficial Venda de Proximitat i 20.000 polseres intel·ligents amb tecnologia NFC. L’acció es va portar a terme de forma esglaonada durant tota la tarda en els principals llocs d’accés a la muntanya de Montjuïc.
Manifestació dels pagesos
Aquesta acció reivindicativa, que s’emmarca dins la campanya Bon dia, Proximitat, té com a principals objectius “impulsar el consum de productes de proximitat, posicionar el segell Venda de Proximitat, promoure hàbits alimentaris saludables entre les noves generacions de consumidors i incentivar una compra més responsable i sostenible”. Segons la Federació, totes les pomes lliurades als joves provenen de pagesos del país. El segell Venda de Proximitat garanteix la qualitat, la traçabilitat i el respecte pel medi ambient. Amb aquest gest reivindicatiu, es vol posar en valor la feina del sector agrícola català, un sector en risc de desaparició. Amb accions com la d’ahir, “la pagesia catalana vol posar en valor la seva feina, greument amenaçada per les dificultats econòmiques, la manca de relleu generacional i la invisibilitat als circuits comercials”. Per aquest motiu, ara més que mai “necessitem ser vistos, reconeguts i valorats”, afirmen des de la Federació.

Polseres intel·ligents
El repartiment de polseres intel·ligents amb tecnologia NFC, que es va dur a terme paral·lelament a la distribució de les pomes en els accessos a l’Estadi Olímpic, té com a finalitat crear una experiència directa amb el públic i fomentant la viralitat a les xarxes socials mitjançant premis i hashtags… Escanejant les polseres amb el telèfon mòbil, els usuaris accedeixen sense descarregar cap aplicació a tots els concursos, activitats, avantatges, informacions i tips que s’han dissenyat en el marc de les campanyes Bon dia, Proximitat i Mossega la nit. El primer concurs actiu és un concurs fotogràfic, que proposa fer i compartir a Instagram una foto original i divertida amb algun d’aquests tres elements: la polsera, el segell amb la poma o una altra fruita o verdura. El concurs dura fins al 30 de juliol. Amb aquesta acció, la Federació d'Empresaris de Venda de Proximitat espera aconseguir que “una part significativa de la joventut prengui consciència sobre els beneficis d’una alimentació saludable i d’un consum responsable, i apostin clarament pels productes locals i de producció de proximitat”.
Aquestes campanyes es desenvoluparan al llarg d’aquest any i l’any vinent a diversos espais culturals, musicals i d’oci nocturn de Catalunya, on el públic jove és el gran protagonista. La intenció, segons expliquen fonts de la Federació, “és arribar a tots els espais amb el mateix objectiu: fer visible i reconeixible el segell Venda de Proximitat als espais on el futur es construeix, en els espais per on transiten les noves generacions de consumidors”. La propera acció reivindicativa es portarà a terme el pròxim 27 de juliol a l’Itaka Market de Manresa, la Revolta de la Síndria: una explosió de color, sabor i ritme que convertirà l'estiu en una celebració del camp català i la seva fruita més emblemàtica de temporada.