Els Pirineus, aquesta majestuosa cadena muntanyosa que separa la península Ibèrica de la resta d'Europa, sempre són un lloc perfecte per als amants del senderisme i la muntanya. Però de rutes n'hi ha moltes, i de vegades ens pots ser complicat triar-ne una. Així doncs, venim per ensenyar-te'n una de les rutes pels Pirineus més fascinants. Es tracta d'una ruta d'uns 16 kilòmetres que ofereix paisatges impressionants. Sens dubte l'has de fer un cop a la vida!

⛰️ Aquesta ruta a prop de Barcelona ofereix vistes panoràmiques i una gran bellesa natural: pots arribar-hi amb tren!

🛤️ Aquesta és la millor ruta de senderisme de Catalunya segons ChatGPT: destaca per la seva bellesa i llacs d'aigua cristal·lins

Ruta a l'estany d'Estanés des del refugi de Lizara

El refugi de Lizara, punt de partida d'aquesta bonica ruta, es troba en un entorn privilegiat, envoltat de natura verge i paisatges espectaculars. Allà hi trobaràs un pàrquing on aparcar fàcilment. Durant la ruta podràs gaudir de paisatges increïbles i de llocs com la vall dels Sarris. Finalment, arribaràs a l'estany d'Estanés, un dels ibones més coneguts i visitats de la zona.

Recordem que és essencial estar ben equipat per a aquesta travessia, especialment a l'estiu, amb prou aigua, menjar, roba tècnica, calçat adequat i protecció solar. A l'hivern, es recomana precaució i portar grampons en cas de neu i gel a la ruta.

Fitxa Tècnica

• Punt de partida: Refugi de Lizara (1.520 metres sobre el nivell del mar).
  • Distància: 16,15 quilòmetres (anada i tornada).
  • Desnivell: 942 metres.
  • Durada: Aproximadament 6 hores.
  • Dificultat: Mitja
  • Tipus de ruta: Circular
  • Altitud màxima: 2.122 metres
Ibó d'Estanés

Des del refugi de Lizara, hauràs de seguir el camí que va cap al nord, marcat pel GR-11. Després d'uns minuts, el camí es bifurca, així que hauràs d'agafar el camí de la dreta en direcció al barranc d'Oldecua. Seguint la travessia, passaràs pel refugi Pagoda. A partir d'aquí hauràs d'emprendre un ascens constant. Més endavant passaràs pel mencionat barranc, on els paisatges són preciosos i realment valen la pena. Seguidament, passaràs pel refugi Pagoda Forestales, on podràs prendre un merescut descans i fer unes quantes fotografies del paisatge que et rodeja.

Un cop hagis recuperat forces, hauràs de seguir el teu camí cap al nord. En el tram que continua, hauràs d'anar amb compte i extremar les precaucions, ja que el terreny és bastant relliscós. En poca estona arribaràs a la intersecció Plana Mistresa, punt on hauràs de canviar de direcció seguint el camí cap al Valle de los Sarrios, parada obligatòria per a omplir el teu mòbil amb més fotografies. Seguint pel mateix camí, si vols, et podràs desviar uns quants metres per a veure l'Ibón Viejo.

Per continuar cap a l'estany d'Estanés, se segueix la vall cap al nord, on trobaràs un rierol que baixa ràpidament, enllaçant amb el fons d'una altra vall més plana. Seguint les indicacions del GR, el camí gira cap a l'oest i travessa pastures. És en apropar-se a l'Estany d'Estanés, a 1.777 metres d'altitud, quan es revela en tota la magnificència, enlluernant amb la seva bellesa natural.

La ruta des del refugi de Lizara fins a l'estany d'Estanés és una experiència inoblidable per als amants de la natura i la muntanya, oferint l'oportunitat d'explorar alguns dels paisatges més impressionants dels Pirineus Aragonesos. Prepara't per viure una aventura única en aquest paradís muntanyós!

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!