Busques una ruta a prop de Barcelona a la que puguis arribar amb transport públic? T'ho posem fàcil! Sense cap mena de dubte, a Catalunya podem trobar paisatges d'infart i rutes precioses. Podríem dir que és un paradís per als senderistes… però hi ha un problema: a l'hora d'arribar-hi, quasi sempre s'ha d'agafar el cotxe. Avui portem una opció diferent i accessible amb transport públic. I només a una hora de Barcelona!

⛰️ La ruta que recomanen la majoria de senderistes, una de les més vertiginoses de la península

🛤️ Wikiloc ho té clar, aquesta és millor ruta de senderisme de Catalunya. La coneixies?

Sant Jeroni, una ruta a prop de Barcelona a la qual pots arribar amb transport públic

Sense dubte, un dels primers llocs que ens venen al cap quan pensem en una excursió a prop de Barcelona, és la muntanya de Montserrat, un dels llocs més emblemàtics i únics de Catalunya. Des d'allà, surten diferents rutes senderistes de diferents nivells de dificultat i duració. D'entre les diferents opcions, avui parlarem de l'ascensió a Sant Jeroni

Sant Jeroni és el pic més alt de la muntanya de Montserrat, amb 1.236 metres. Aquesta excursió, a més de començar en el mític Monestir de Montserrat, ofereix accés a una de les zones més maques de la muntanya, on podràs gaudir de vistes panoràmiques, contemplar de prop les curioses formacions rocoses i inclús veure grups de cabres salvatges.

Sant Jeroni Montserrat.
Sant Jeroni Montserrat

Com arribar a Montserrat amb transport públic o en cotxe

Per arribar a Sant Jeroni des de Barcelona primer hauràs d'arribar al Monestir de Montserrat, lloc on comença la ruta. Per anar-hi des de la ciutat comtal, pots fer-ho des de Plaça Espanya, on hauràs d'anar a l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i d'agafar la línia R5 amb direcció Manresa. Aquest tren, que surt cada hora des de les 8.26 h, té enllaç a l'estació de telefèric de Montserrat i a l'estació del Cremallera. Les dues opcions et portaran al monestir de dalt la muntanya.

• Cremallera de Montserrat: Hauràs de sortir a la parada de Monistrol-Vila. El trajecte amb el Cremallera dura uns 15 minuts i té una freqüència de 20 minuts. El tiquet d'anada i tornada per a un adult és de 14 euros.
  • Telefèric de Montserrat: Aquesta és la manera més ràpida d'arribar-hi, amb només 5 minuts de trajecte. Hauràs de sortir a la parada Monistrol-Aeri. L'entrada general d'anada i tornada costa uns 13,50 euros. Però compte, si tens vertigen potser no és l'opció ideal per a tu!

Si prefereixes arribar-hi amb cotxe, trobaràs un pàrquing de 400 places que està obert les 24 hores i que al costat del Monestir. Això sí, aquestes places tenen un preu de 7 euros i, a més a més, s'omple molt de pressa els caps de setmana i dies festius. Així doncs, si vols assegurar el teu lloc, hauràs de matinar. Nosaltres et recomanem deixar el cotxe als pàrquings gratuïts al costat de l'estació Monistrol-Vila o a l'estació Monistrol-Aeri i pujar còmodament al Monestir amb el Cremallera o el Telefèric.

Ruta a Sant Jeroni: informació tècnica i descripció de la ruta

Un cop estiguis al Monestir de Montserrat, ja pots començar la teva ruta. En primer lloc, et deixem les estadístiques i informació tècnica:

• Tipus de ruta: Circular
  • Dificultat: Mitja
  • Desnivell: 681 m
  • Altitud màxima: 1.269 m
  • Altitud mínima: 734 m
  • Distància: 15 km
  • Duració: 5 hores aproximadament (anada i tornada)

Des de l'esplanada del Monestir de Montserrat, hauràs de pujar pel camí de Sant Miquel, que et portarà fins a l'antiga Capella de Sant Miquel. Seguim pel camí de les Ermites, passant pel pla de les Taràntules i seguim fins a la capella de Sant Joan. Seguidament, agafem el camí nou de Sant Jeroni, passant també per la Capella de Sant Jeroni i finalment fins al cim de la Miranda de Sant Jeroni.

Finalment, hauràs de descendir pel mateix camí fins a la cruïlla que connecta amb el torrent de Santa Maria, on agafarem el Camí Vell de Sant Jeroni fins a arribar al Monestir de nou.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!