Si ets de Barcelona i estàs buscant una excursió propera, tenim una proposta que segur t'encantarà: una ruta senderista que et portarà fins a un majestuós castell que es troba a només una hora de Barcelona! Es tracta d'una ruta fàcil dins la comarca d'Osona i que pots fer perfectament amb nens. Sens dubte, aquesta experiència et transportarà a èpoques passades i paisatges de contes.

⛰️ La ruta que recomanen la majoria de senderistes, una de les més vertiginoses de la península

🛤️ Aquesta ruta a prop de Barcelona ofereix vistes panoràmiques i una gran bellesa natural: pots arribar-hi amb tren!

El Castell de Taradell, només a una hora de Barcelona

El Castell de Taradell, conegut també com a Castell d'en Boix, emergeix sobre el municipi de Taradell, a Osona. Aquest castell va ser creat l'any el segle IX per la família Taradell i ofereix unes vistes panoràmiques de la zona molt boniques.

El castell va tenir una funció militar i defensiva, de manera que els seus senyors mai hi van viure. A partir del segle XVI, el castell va perdre el seu valor estratègic quan van construir la “Torre de la plaça” a Taradell, cosa que va provocar que el castell de Taradell fos abandonat i avui en dia només n'hi quedin runes. Tot i això, cal destacar que tot i que actualment el castell es trobi en runes, aquestes han estat consolidades i l'estructura està ben conservada.

Castell de Taradell. Font: Ajuntament de Taradell

Ruta al castell de Taradell

La ruta, que comença a la plaça de les Eres de Taradell, segueix un camí ben marcat i assequible per a tothom. Només cal seguir aquestes senzilles indicacions:

Comença pel carrer Sant Sebastià, gira a la dreta a l'alçada de la capella de Santa Llúcia i segueix la pista fins arribar al Mas de Can Mascarell. Després, gira a la dreta i continua pel camí ample fins a arribar al castell.

Una vegada a dalt del castell, podràs gaudir d'unes vistes espectaculars. Si la ruta no ha sigut suficient per a tu i tens ganes de més, no et preocupis, que tens opcions. Pots seguir el camí cap a les cuines d'en Rocaguinarda, un afegit recomanat a aquesta ruta.

Com arribar-hi des de Barcelona

Per a anar-hi amb cotxe, el trajecte és còmode i ràpid des de Barcelona, aproximadament una hora de viatge. Hauràs d'agafar la C-17 en direcció a Vic i agafar la sortida 49 en direcció a Seva.

Desgraciadament, arribar-hi amb transport públic és més complicat. L'única opció seria agafar l'R3 de Rodalies fins a Vic i, un cop allà, Autocars Prat ofereix una connexió d'autobús fins a Taradell.

En resum, si estàs buscant una escapada propera a la natura i la història, la ruta al Castell d'en Boix a Taradell, amb possibilitat de visita a les cuines d'en Rocaguinarda, pot ser una opció ideal! Apropa't a descobrir aquest tresor medieval a només una hora de Barcelona.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!