Nou pas important de les dones al món de l'esport. Aquest dimecres s'ha anunciat l'estrena de les W Series, una competició inferior a la Fórmula 1, però que serà integrada únicament per dones. "Creiem fermament que les dones i els homes poden córrer en igualtat de condicions sempre que es doni la mateixa oportunitat", s'afirma des de l'organització.

Noms destacats de la F1 com l'expilot David Coulthard o el director tècnic de Red Bull, Adrian Newey, estan darrere d'un projecte que també vol donar un impuls a la igualtat dins del masculí món del motor. Una competició que no estarà al nivell de la Fórmula 1, però sí estarà només uns graons per sota.

Tornar a tenir dones a la Fórmula 1

L'organització de les W Series explica que tindran un límit de participació entre 18 i 20 dones, encara per definir. També s'assegura que la selecció de les participants serà després "d'un rigorós procés de preselecció", que inclourà "proves en cursa, avaluació simuladora, proves d'enginyeria tècnica, assaigs de gimnàstica...".

Però la intenció principal és tornar a competir a la Fórmula 1 i fer valer el paper de les dones al món del motor: "Fa més de 40 anys des que una pilot va començar una cursa de Fórmula 1 i, a menys que es hi hagi una intervenció positiva, podrien passar 40 anys o més abans que una dona tingui l'experiència i les qualificacions necessàries per participar en una cursa de Fórmula 1 de nou". I d'aquesta manera es vol tornar a l'època de Lella Lombardi, l'última pilot en arrencar en una cursa de F1, o de Maria Terresa de Filippis.

Des d'aleshores han arribat a la màxima categoria de l'automobilisme Divina Galica, Desiré Wilson o Giovanna Amati, però sense arribar a prendre una sortida. També a la Fórmula 1, però de pilots de proves, han seguit amb la presència femenina la desapareguda María de Villota, Simona de Silvestro, Susie Wolff, Carmen Jordá o Tatiana Calderón.

Un calendari de primer nivell

Darrere de les pilots hi hauran els monoplaces Tatuus T-318, amb motors turbocharged de 1.4 litres de quatre cilindres. Aquests cotxes precisament són els que s'utilitzen a la Fórmula 3, el tercer nivell de l'automobilisme mundial.

Tot i no concretar quins circuits integraran el calendari del Mundial, des de l'organització s'explica que "alguns són els millors i més famosos d'Europa, la majoria de Fórmula 1 durant moltes dècades". Començant per Europa, però amb la intenció d'anar-se estenent a Oceania, Àsia i Amèrica. A tot això, també s'especifica que la dotació en premis serà d'1,5 milions de dòlars.