Ethan Vernon s’ha imposat a Camprodon en una quarta etapa de la Volta a Catalunya marcada completament pel fort vent. La cancel·lació de la pujada final a Vallter, prevista com el primer gran final en alt d’aquesta edició, ha alterat del tot el guió de la jornada i l’ha convertida en un dia de transició. El britànic de l'NSN Cycling Team, l’equip vinculat a Andrés Iniesta, ha sabut aprofitar aquest nou escenari i ha resolt a l’esprint una etapa molt més plàcida del que s’esperava. Sense el terreny previst per començar a obrir diferències entre els homes de la general, els grans favorits s’han limitat a superar el tràmit sense ensurts i a guardar forces abans del gran examen d’aquest divendres a Coll de Pal.
Els favorits han reservat forces en una etapa sense batalla
La modificació del recorregut ha deixat una jornada sense gaire tensió entre els aspirants al títol, tot i que Thomas Pidcock i Remco Evenepoel sí que han tret profit dels esprints intermedis. El britànic ha sumat segons de bonificació i ha estat tercer a meta, un botí que li ha permès escalar fins a la segona posició de la general. El belga, per la seva banda, ha mostrat que està recuperat de la caiguda del dia anterior i també ha retallat temps. Dorian Godon ha defensat un dia més el mallot de líder després d’una jornada sense sobresalts per a l’Ineos. Tampoc Jonas Vingegaard ni la resta de noms forts han volgut gastar més del compte en una etapa que, després de perdre Vallter, ja no oferia el terreny ideal per llançar un atac de pes.
La fuga del dia s’ha format després del primer esprint bonificat amb Baptiste Veistroffer, Mats Wenzel, Koen Bouwman, Senna Remijn, Samuel Fernández i Merhawi Kudus. Veistroffer, molt actiu durant tota la Volta i centrat en la classificació de la muntanya, ha complert l’objectiu de passar primer per l’Alt de Sant Feliu de Codines i després s’ha despenjat. Amb el pas dels quilòmetres, l’escapada ha quedat reduïda a Samuel Fernández i Kudus, però el pilot ha controlat sempre la situació. L’aventura s’ha acabat a 18 quilòmetres de meta, quan el gran grup ha decidit tancar definitivament qualsevol marge i preparar l’arribada.
Camprodon premia Vernon abans del veredicte de Coll de Pal
En el tram final, Ineos i NSN han posat els seus homes a treballar per ordenar una arribada tècnica i amb revolts. Vernon ha estat el més encertat en la resolució, ben llançat pels seus companys i amb prou velocitat per superar amb claredat Godon i Pidcock. El britànic, de 25 anys, ha sumat així la seva tercera victòria a la Volta després de les aconseguides a Vilanova i la Geltrú el 2022 i a Figueres l’any passat. La Volta deixa enrere quatre etapes resoltes a l’esprint i entra ara, sí, en la muntanya de veritat. Aquest divendres espera una jornada duríssima entre la Seu d’Urgell i Coll de Pal, amb 155,3 quilòmetres i 4.455 metres de desnivell positiu. Serà el primer gran final en alt de la cursa i el port de categoria especial que ha de començar a posar cada corredor al seu lloc. Després d’un dia en què el vent ha desactivat la batalla, la general afronta per fi el seu primer veredicte seriós.
