Des d'aquell famós Mundial 2015 en el qual Marc Márquez i Valentino Rossi es van veure embardissats en una guerra, per la qual es va veure afavorit Jorge Lorenzo que es va emportar el campionat de MotoGP, la seva relació ha anat a menys. Alguna cosa va passar perquè l'italià, que fins ara sempre havia respectat el català, i viceversa, canviés la seva actitud envers el '93'. En aquell moment, ambdós pilots, es van convertir en arxienemics, amb diversos encreuaments de declaracions molt tenses, i accions al límit.

Una mala relació que continua prolongant-se el dia d'avui. Malgrat la retirada de les pistes del '46', il dottore segueix molt vinculat al món del motociclisme, sent el propietari d'un dels equips de la graella de la categoria reina, el Pertamina Enduro VR46 Racing Team. Sota el paraigua de Ducati, igual com el Gresini de Marc Márquez, ambdós pilots es tornaran a creuar a l'hora de buscar els seus objectius, un des de fora, i l'altre encara des dels circuits.

Valentino Rossi, durant una roda de premsa / Foto: Europa Press
Valentino Rossi, durant una roda de premsa / Foto: Europa Press

Valentino Rossi no ha dit la seva última paraula

Queden dos caps de setmana pel mig, abans de l'inici d'un Mundial que comptarà amb molts al·licients per fer d'ell un dels més emocionants que es recorda. Encara que, això sí, els dos tests disputats com a preparació prèvia al primer Gran Premi, el de Losail, han deixat clara una cosa, que les dues Ducati oficials estaran en ritme de lluitar pel campionat, una cosa que ja entrava dins de les previsions.

Pecco Bagnaia i Enea Bastianini estaran, sens dubte, a dalt de tot, amb una Desmosedici GP24 que és infinitament superior a la moto satèl·lit que portarà el '93.' No obstant això, Jorge Martín vol interposar-se entre els dos pilots de fàbrica, ja que ell també empunyarà la muntura oficial dels de Borgo Panigale. Una terna en la qual també s'ha ficat Aleix Espargaró, com va demostrar a Qatar, però en la qual Valentino Rossi ja ha posat la seva trampa.

Fabio Di Giannantonio besant el trofeu de guanyador en Qatar / Foto: EFE
Fabio Di Giannantonio besant el trofeu de guanyador en Qatar / Foto: EFE

Els tests són una cosa i el campionat és una altra, però... fent cas als temps, la cosa pinta bé per a Ducati. Encara que existeix una altra certesa en els llocs de cap, més enllà de l'esmentat pilot d'Aprilia, i per la que Honda i Gresini podrien estar penedint-se perquè el van descartar com a pilot per a aquest Mundial. En canvi, il dottore li va veure prou potencial per donar-li empara al seu equip, i no l'ha defraudat.

Fabio Di Giannantonio, la gran carta|basa del VR46

Costa creure que Fabio Di Giannantonio es veiés sense equip durant el transcurs de la temporada anterior, perquè va firmar un final de 2023 espectacular. Una ratxa que ha mantingut en aquest inici de 2024 en els esmentats tests. L'italià, que va ser substituït a Gresini per Marc Márquez, i va ser rebutjat per Honda, que va preferir a Luca Marini, continua sorprenent en la seva posada de llarg, ja que va ser el que millor ritme va obtenir en Sepang i que ha ratificat en Losail, amb un ritme capaç de superar Bastianini i que li permetria lluitar amb Bagnaia i Espargaró.