16 equips de futbol i 8 seleccions nacionals, amb 3 etapes diferents als Países Bajos. Aquest és l'impressionant currículum de Dick Advocaat, un entrenador de llegenda que fa només uns mesos va aconseguir el que semblava impossible, que la selecció de Curaçao es convertís en el país més petit de la història a classificar-se per a un Mundial, el que el pròxim estiu es disputarà als Estados Unidos, México i Canadá.
El guió, malauradament, no ha tingut un final feliç, ja que el seleccionador neerlandès ha anunciat aquest dilluns la seva dimissió irrevocable per una greu malaltia de la seva filla, una notícia molt trista que ha deixat tot Curaçao amb el cor en un puny. I és que Advocaat s'havia convertit en una autèntica llegenda viva del país.
𝗔𝗱𝘃𝗼𝗰𝗮𝗮𝘁 𝗱𝗶𝗺𝗶𝘁𝗲𝗶𝘅 𝗰𝗼𝗺 𝗮 𝗲𝗻𝘁𝗿𝗲𝗻𝗮𝗱𝗼𝗿 𝗽𝗿𝗶𝗻𝗰𝗶𝗽𝗮𝗹
— Curaçao National Football Team (@TheBlueWaveFFK) 23 de febrer de 2026
Dick Advocaat dimiteix com a entrenador principal de The Blue Wave. Fred Rutten ha estat nomenat el seu successor. #TheBlueWave #Curaçao pic.twitter.com/TQu2Sj2kDw
Advocaat explica els motius de la seva sortida precipitada de Curaçao
"Sempre he dit que la família està per damunt del futbol. Per tant, aquesta és una decisió natural. Dit això, trobaré molt a faltar Curaçao, la seva gent i els meus companys. Considero que classificar la nació més petita del món per a la Copa del Món és un dels moments més destacats de la meva carrera. Estic orgullós dels meus jugadors, del cos tècnic i dels membres de la junta directiva que van creure en nosaltres", ha explicat Advocaat a través d'un comunicat.
"La seva decisió només mereix respecte. Dick ha fet història amb la nostra selecció nacional. Curaçao sempre li estarà agraït", ha afirmat, per la seva banda, Gilbert Martina, president de la Federaciónd e Fütbol de Curaçao.
Gran festa de Curaçao amb la inèdita classificació a la Copa Or. I de la forma més dramàtica possible. Va empatar amb Jamaica amb gol als 93 i llavors va haver de pregar per una victòria d'Hondures (ja eliminada) contra El Salvador. 4x0 i Curaçao als quarts! pic.twitter.com/FDvKtxH1ml
— Rafael Oliveira (@OliveiraRafa) June 26, 2019
Fred Rutten, elegit com a substitut d'Advocaat a la selecció de Curaçao
Sense Dick Advocaat, a la Federació de Futbol de Curaçao no li ha quedat més remei que buscar un substitut com més aviat millor. I l'elegit és un altre neerlandès, Fred Rutten, que ha passat per les banquetes del Twente, el PSV i el Feyenoord. "És un moment difícil per a Dick i li desitjo a ell i a la seva família molta força. Dick és una icona del futbol mundial. És un veritable honor continuar la seva feina", ha explicat Rutten en ser nomenat oficialment com a nou seleccionador de Curaçao.
"He parlat extensament amb ell i amb el seu equip i seguiré pel mateix camí. Curaçao pot esperar de mi la mateixa dedicació i compromís".