La sortida de Takefusa Kubo de la Reial Societat encara és molt probable abans que finalitzi el mercat estival. Perquè el jugador ha sorprès Jokin Aperribay, i ha demanat que el deixin sortir abans del 31 d'agost, acceptant alguna de les propostes que han arribat. En especial, pràcticament tots els seus pretendents es troben en la Premier League, on hi ha conjunts com el Manchester United, el Tottenham Hotspur, l'Everton, el Nottingham Forest o l'AFC Bournemouth que el tenen a la seva agenda.
Però cap no està disposat a pagar els 60 milions d'euros que estan estipulats en la seva clàusula de rescissió, així que l'internacional japonès insisteix perquè acceptin la seva marxa per una xifra inferior. I a Anoeta poden arribar a conformar-se amb una compensació de 40 'quilos', considerant que també estan decebuts amb el rendiment de l'asiàtic, i en especial, amb l'actitud que ha tingut durant els últims mesos. En especial, des de la marxa d'Imanol Alguacil.
L'ex del Reial Madrid, del Barça, del Getafe, del Vila-real o del RCD Mallorca va criticar públicament la planificació de la plantilla i la falta d'inversió en nous reforços. A part, en privat també va qüestionar l'elecció de Sergio Francisco com a nou entrenador del primer equip, ja que esperava que arribés algú amb més experiència. Tot això ha fet que la tensió entre ambdues parts sigui increïble, i la relació corri el risc d'acabar trencant-se.
La sortida de Kubo encara no està tancada en absolut, però pot estar-ho pròximament, i a Donosti ja s'estan preparant per a una possible venda. No han volgut perdre el temps, i ja tenen decidit qui seria el seu reemplaçament, i com invertirien els diners que deixaria a les arques. I el crac que més convenç dins de la direcció esportiva per fer oblidar la figura de 'Take' és Carlos Vicente, estrella de l'Alabès.
Encara que tingui un perfil molt més discret que el nipó, ha estat molt més regular i constant, i ja coneix a la perfecció La Liga EA Sports.
La Reial Societat provaria de recuperar Nayef Agüerd
Així mateix, la Reial Societat també utilitzaria aquests diners per provar de recuperar Nayef Agüerd, que va ser fonamental per a Imanol, i va deixar un gran record durant la seva cessió per l'equip 'txuri urdin'.
Lamentablement, el West Ham United demanava una xifra molt elevada, que va provocar que Aperribay descartés l'operació.