Carregant...

El polèmic càntic del porter del Sabadell, Diego Fouli, ha arribat als jutjats. La Federació d’Associacions Veïnals de Sabadell ha presentat una denúncia davant del jutjat de guàrdia de Sabadell contra Fouli pels fets ocorreguts durant la celebració institucional de l’ascens a Segona Divisió de l’equip des del balcó de l’Ajuntament. L’entitat veïnal sosté que els càntics proferits durant l’acte pel porter podrien ser constitutius d’un presumpte delicte d’odi. 

La Federació d’Associacions Veïnals de Sabadell, en un comunicat fet públic aquest dilluns, felicita el club pel seu ascens a la categoria de plata del futbol espanyol, però lamenta “profundament” el que va succeir durant l’acte institucional celebrat a la plaça de Sant Roc, quan Diego Fuoli va instar els assistents a completar una expressió ofensiva dirigida contra el president del govern espanyol  fet que va derivar en insults corejats per una part del públic. "Diré una expressió i vosaltres respongueu com us surti", va comminar Fuoli al públic. I a continuació va deixar anar el nom de Pedro Sánchez. Alguns assistents van completar la frase que ja s'ha popularitzat entre l'extrema dreta i van respondre corejant "fill de puta", davant la sopresa d’una part del públic.

Persona non grata

L’entitat veïnal ha anunciat que durà a tres actuacions concretes per aquests fets. La primera és la denúncia presentada al jutjat de guàrdia per un presumpte delicte d’odi. En paral·lel, han presentat una instància a l’Ajuntament de Sabadell perquè el consistori, governat pel PSC, valori declarar Diego Fuoli persona non grata. Finalment,  ha reclamat al Centre d’Esports Sabadell l’obertura d’un expedient disciplinari “contundent” contra el jugador.

L’episodi viscut durant la celebració de l’ascens no es pot considerar, afirma la Federació d’Associacions Veïnals de Sabadell, una simple anècdota vinculada a l’eufòria del moment, tal com es va justificar el porter de l’equip l’endemà dels fets . “El balcó de l’Ajuntament és un espai institucional que representa el conjunt de la ciutat, i no pot ser utilitzat per promoure insults, crispació i degradació del respecte democràtic”, sosté el comunicat de l’entitat veïnal.

Davant de la polèmica generada per aquests fets, l’endemà de la celebració Fuoli es va veure obligat a demanar disculpes. "Fruit de l'eufòria del moment i del viscut aquests últims dies em vaig deixar emportar de més i el que en el moment em va semblar una gracieta sense maldat s'ha convertit en una bola gegant", va assegurar. "També volia demanar disculpes al club i als meus companys per entelar amb aquesta ximpleria la celebració d'una temporada històrica. Espero que malgrat això hàgiu gaudit tant com nosaltres d'aquesta temporada de somni i que hàgiu celebrat l'aconseguit com es mereix", va reblar.

El Centre d’Esports Sabadell també va demanar disculpes pel comportament del porter. "Una celebració que havia de servir per compartir l'alegria d'un èxit col·lectiu no s'hauria d'haver vist acompanyada de manifestacions d'aquesta naturalesa. L'emoció i l'eufòria del moment no poden fer-nos perdre de vista els principis de respecte i convivència que han de presidir qualsevol acte públic, i molt especialment un acte de caràcter institucional".