L'enorme superioritat en el Tour de França de l'eslovè Tadej Pogačar, que amb només 22 anys ja té en el seu palmarès dos títols de la gran volta francesa, ha aixecat suspicàcies en el món del ciclisme. Primer van venir per part d'analistes i d'excicilistes, però ara ja sorgeixen des de dins del propi pilot.

Pogacar mallot Tour EFE

Pogačar ha guanyat 2 Tours de França amb només 22 anys / EFE

"Un soroll mecànic"

"Es tracta d'un soroll metàl·lic, com una cadena mal ajustada. Ja no parlem d'un motor a les bieles o d'un sistema d'electroimant a les llantes de les rodes, sinó d'un dispositiu amagat al rodet. Energia a través dels frens. La inèrcia s'emmagatzema com a la F1", ha explicat un ciclista del pilot, que es manté en l'anonimat, al diari suís Le Temps. I la mateixa sensació haurien tingut altres ciclistes.

Entre els equips acusats estaria l'UAE Team Emirates de Pogacar, així com el Jumbo-Visma, el Deceuninck-QuickStep, i el Bahrain Victorious.

Pogacar Tour Louvre EFE

El pilot del Tour, passant per davant del museu del Louvre de París / EFE

I no només això, ja que també mostren les seves suspicàcies per la beguda que prenen alguns ciclistes en la part final de les etapes. "Els que ho feien ens van dir que no sabien el que bevien, però que no vam ser els primers a realitzar aquesta pregunta". El rumor és que alguns ciclistes prenen cetones, que serveixen per cremar greix per assolir més energia i hidrogels Maurten, que permeten una conducció de sucres més gran.

Pogačar nega les acusacions

La notícia, és clar, ha generat un enorme enrenou, ja que després de la crisi del dopatge clàssic sembla que ara creixen les suspicàcies sobre un altre tipus de dopatge, el mecànic.

És per això que el mateix Pogačar ha volgut sortir al pas dels rumors i en una entrevista al diari Marca ha negat categòricament les acusacions. "No hem usat res il·legal, no sé a què es refereixen amb això dels sorolls a les rodes. Els nostres materials són els habituals, no tinc res a afegir en aquest sentit", ha afirmat.

Pogacar Tour Francia Europa Press

Pogačar, exhaust, després d'una etapa del Tour / Europa Press

"Afronto aquestes competicions com quan jugava amb els meus germans, sempre vull guanyar. Però ho faig per divertir-me, m'agrada l'esport, competir amb els altres, guanyi o perdi. Però sempre mirant de divertir-me".

Cal recordar que la UCI realitza controls al material que utilitzen tots els corredors en cursa, inclosos escàners per detectar possibles motors ocults en rodes, bieles o els mateixos quadres de carboni.

 

Imatge principal: Pogačar, en la contrarellotge d'aquest dissabte / Europa Press