Dues medalles més pels atletes catalans als Jocs Paralímpics de Rio. El nedador Oscar Salguero s’ha penjat del coll el preuat metall després de ser el més ràpid a la final dels 100 metres braça a la classe SB8. Amb només 18 anys i sense una part del braç dret, el català ha completat una carrera perfecta que ha dominat des del principi. Salguero ha aturat el cronòmetre en 1:11.11, un temps que li ha valgut per aconseguir la seva primera medalla en uns Jocs.

La plata ha estat per a l’italià Federico Morlacchi (1:12.68) i el bronze per a l’austríac Andreas Onea (1:14.44). “Quan he sortit a la piscina m’he notat molt nerviós, més que mai. Això és impressionant, veure tanta gent. Quan he saltat a l’aigua se m’han passat, però crec que m’han jugat una mala passada perquè no he fet la meva millor marca”, ha comentat el nedador en finalitzar la prova. L’or de Salguero se suma als aconseguits per Michelle Alonso en la mateixa prova i Israel Oliver als 100 metres papallona aquesta matinada. 

Plata de Miguel Luque

El nedador de Granollers Miguel Luque ha aconseguit la medalla de plata als 50 metres braça, a la categoria SB3 per a discapacitats físisc, a la prova disputada al Centre Aquàtic del Parc Olímpic de Rio.

Luque, que participa als seus cinquens Jocs, s'han penjat la medalla de plata amb un temps de 49.47, a gairebé dos segons del xinès Kin Zhipeng, que ha estat or amb rècord mundial inclòs. L'italià Efrem Morelli, amb 49.92, ha aconseguit el bronze. El català és l'actual campió del món de la distància i plata europea de la disciplina. En total, la delegació espanyola a Rio ja suma 17 medalles: 5 ors, 5 plates i 7 bronzes.  

EFE