L'Osasuna ja ha presentat al TAD (Tribunal del Arbitraje Deportivo) el seu recurs per la suposada alineació indeguda del Barcelona en la jornada 27 de LaLiga EA Sports que tant el Comitè de Disciplina i el Comitè d'Apel·lació ja van desestimar. Amb data límit fins demà dijous, el club navarrès ha exercit aquest dimecres l'últim moviment possible perquè es vegin recompensats per la suposada alineació indeguda d'Íñigo Martínez en el 3-0 davant el conjunt culer. Fa uns dies, des de l'Osasuna van assegurar tenir “raó”, per la qual cosa seguiria defensant la seva postura. El passat 8 de maig, el Comitè d'Apel·lació va desestimar el recurs després que els de Tajonar s'acollissin a l'article 5 de la FIFA, el qual recull el temps que ha de passar perquè un jugador torni a disputar partits amb el seu club després d'una lesió que l'impedeixi jugar amb la seva selecció.

Anteriorment, l'11 d'abril, va ser el Comitè de Disciplina el que també va desestimar la reclamació. La normativa parla de cinc dies quan només n'havien transcorregut quatre. L'RFEF va dir que el jugador sí havia estat alliberat per unes molèsties físiques, però l'Osasuna va seguir amb el seu recurs després de veure que el central no només va ser convocat per al xoc de lliga, sinó que va jugar d'inici. Des d'un començament s'intuïa que les postures dels comitès depenents de l'RFEF no serien positives, de manera que va convèncer els pamplonesos a anar al TAD amb la finalitat de què es fes justícia.

 

 

Raúl García Inigo Martínez Barça Osasuna / Foto: EFE
Raúl García i Inigo Martínez, en el polèmic Barça-Osasuna / Foto: EFE

El Rayo Vallecano, en perill

El principal perjudicat si el TAD li acabés donant la raó a l'Osasuna ja no seria el Barça, que seguiria sent campió sense els 3 punts que li vol arrabassar el conjunt rojillo als despatxos. 

En aquesta ocasió, el gran damnificat seria el Rayo Vallecano, que veuria com l'Osasuna l'avançaria a la classificació i, de retruc, es faria amb la plaça que els madrilenys han aconseguit sobre el rectangle de joc per disputar la propera edició de la Conference League.

El Barça i l'Osasuna lluiten per una pilota dividida / Foto: EFE
Imatge del Barça-Osasuna d'aquesta temporada  / Foto: EFE

El Barça, tranquil

En el Barça es manté la calma, en entendre que en cap cas hi va haver irregularitats amb la presència d'Iñigo Martínez al duel davant l'Osasuna, ja que el jugador va ser alliberat de la convocatòria de la selecció espanyola pel propi Luis de la Fuente a partir d'una baixa mèdica acreditada. En aquest sentit, en cap dels casos hi va haver negativa del club blaugrana per tal de cedir el futbolista al combinat nacional ni del propi Iñigo.

Jugadors de FIFA deixa clar que només aquesta ampliació de cinc dies és només aplicable si el club s'hagués negat a cedir al futbolista o hagués estat el propi jugador qui s'hagués negat a acudir a la convocatòria de la selecció. En el cas d'Iñigo Martínez i la darrera cita internacional, ni el Barça ni el d'Ondárroa van fer-ho.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!