Encara que Hans-Dieter Flick ha destacat per donar l'oportunitat a molts joves talents de la pedrera, i ha permès debutar a joies com Marc Bernal, Sergi Domínguez, Dani Rodríguez o Andrés Cuenca, a més de consolidar al primer equip Marc Casadó i Héctor Fort, també hi ha altres jugadors que no han tingut minuts, i que s'han cansat d'esperar el seu moment. I un exemple d'això va ser Unai Hernández, que va decidir firmar per l'Al-Ittihad el mes de gener.
No pot donar minuts a totes les perles de La Masía, i n'hi ha moltes que han acabat realment disgustades, i s'han començat a plantejar un canvi d'aires. I entre els casos més destacats tenim el de Pau Prim, considerat com un dels talents amb més potencial i projecció, i que ja estava plenament consolidat com a titular indiscutible i com un dels líders del filial, malgrat que encara continua estant en edat juvenil.

Comparat amb Sergio Busquets per la seva posició sobre el terreny de joc, per la seva intel·ligència i per les seves habilitats, tots els entrenadors de les categories inferiors del conjunt blaugrana i de la selecció espanyola havien coincidit a afirmar que era simple qüestió de temps que irrompés al primer equip. Però no ha tingut la paciència necessària, i ha optat per dir adeu al Camp Nou, i no acceptar l'oferta de renovació que li han presentat.
Feia mesos que Joan Laporta i Deco tractaven de retenir l'internacional espanyol sub 19, que queda lliure el 30 de juny, però els intents han estat estèrils. Al mercat hivernal ja va estar molt a prop de mudar-se a Qatar, una opció que no es va acabar de concretar, i des d'aquell moment va ser castigat, i enviant la grada, sense participar en cap partit més amb l'elàstica del Barça. I, finalment, veient que tampoc no li garantien fitxa i dorsal del primer equip, ja que no té espai en els plans de Flick, ha acabat mantenint-se ferm en la seva idea de sortir.
I acabarà el continent asiàtic, més concretament, a les files de l'Al-Sadd, amb el qual ja tenia un acord tancat. Així que recalarà a l'equip on també van jugar Xavi Hernández, Gabi Fernández o Santi Cazorla.
Prim, una de les primeres pèrdues d'aquest estiu
Prim serà una de les primeres perles de La Masía que deixin el Barça aquest estiu, encara que aquesta llista podria augmentar considerablement, com passa cada any. I també s'ha especulat amb l'adeu d'Arnau Pradas o d'Hugo Alba, que estan en una situació idèntica, en finalitzar el seu contracte en un mes, i no haver firmat res encara.