En un partit en què tothom esperava veure brillar la màgia de Pedri, les trapelleries de Lamine Yamal o la classe de Griezmann, el gran protagonista va acabar sent István Kovács, àrbitre que va completar una actuació nefasta. El romanès va perdre el control del partit des del primer moment, permetent les pèrdues de temps constants de l'Atlètic de Madrid i, el que és pitjor, permetent la duresa dels matalassers. El gran beneficiat va ser Koke, que va fer tres faltes duríssimes, mereixedores de groga, de les quals només en va veure una.

Després va arribar el moment de l'expulsió de Pau Cubarsi. Kovács veu en directe que l'acció no és manifesta de gol, ja que la pilota se li ha quedat enrere a Giuliano, per la qual cosa li mostra la groga al blaugrana. Tot seguit, és cridat pel VAR, que li fa canviar d'opinió. Acabava de perdonar-li la vermella a Koke i acaba expulsant Cubarsí.

Àrbitre István Kovács VAR
István Kovács, analitzant el VAR abans d'expulsar Pau Cubarsí / Foto: EFE

El penal de Marc Pubill a l'Spotify Camp Nou

I la segona meitat ja va ser el desori definitiu. L'Atlètic va continuar mossegant, faltes molt clares que Kovács no assenyalava. I va arribar l'acció polèmica del partit i molt probablement de tota la Champions League. Una de les fórmules de l'Atlètic per perdre temps era allargar els serveis de porteria. Musso i un central s'acostaven a la pilota per esperar uns segons a posar-la en joc. És llavors quan Musso treu la pilota, que passa d'estar quieta a rodar. Marc Pubill la controla i l'agafa amb les mans. El penal és de llibre, a més que era la segona groga per al central matalasser

Kovács sembla que el xiularà, però fa marxa enrere i decideix que allà no havia passat res, amb l'Spotify Camp Nou, indignat, corejant "la UEFA és una Màfia".

Iturralde González, indignat amb l'actuació de Kovács

En acabar el partit, com és normal, els aficionats del Barça, així com els jugadors i Hansi Flick, estaven indignats, mentre que els de l'Atlètic buscaven tots els arguments possibles per descartar que fos penal. El més curiós del cas és que tots els diferents exàrbitres que analitzen accions polèmiques en diferents mitjans de comunicació estaven d'acord que havia estat penal. Bé, tots menys Mateu Lahoz, que va arribar a dir que "amb el reglament a la mà era penal, però que calia fer servir el sentit comú". 

L'exàrbitre més contundent ha estat Iturralde González, que durant la retransmissió del partit, a la Cadena SER, va ser taxatiu. "No hi ha interpretació possible. És una jugada diàfana i molt clara. L'àrbitre no sap la regla i li ha agafat la jugada despistat. L'error tècnic més greu que ha vist en els últims anys. És molt greu, era penal claríssim. Increïble, és un escàndol", va afirmar l'excol·legiat. Veient els arguments per justificar l'injustificable, aquest dijous Iturralde ha tornat a sortir al pas, amb un vídeo a les seves xarxes socials. "¿L'agafa amb la mà Pubill? Sí. Penal. No hi ha més".