Encara que des de fora es donava per fet que l'arribada de Nico Williams al FC Barcelona era desitjada per tot el vestidor, la realitat és més complexa. Si bé molts jugadors reconeixien la seva qualitat i valoraven positivament el seu possible fitxatge, no tots estaven convençuts que fos el millor per al grup. De fet, després de la confirmació de la seva renovació amb el Athletic Club, més d'un futbolista del Barça ha respirat alleujat.
Temors entorn de l'equilibri del vestidor
El vestidor blaugrana ha viscut en els últims anys una sèrie d'alts i baixos marcats per tensions internes, canvis d'entrenador i fitxatges que no sempre han encaixat. En aquest context, l'arribada de Nico era vista per alguns com un risc, sobretot referent a l'equilibri grupal.

Un dels punts que més preocupava era la seva estreta relació amb Lamine Yamal. Són grans amics dins i fora del camp, i encara que això podia traduir-se en una bona connexió al terreny de joc, alguns temien que la presència de Nico pogués relaxar el jove talent culer. Lamine és avui una de les grans esperances del club, i qualsevol distracció o alteració en el seu entorn genera certa inquietud entre els tècnics i companys més experimentats.
Oportunitat per a altres jugadors
A més, hi ha jugadors dins de l'actual planter que veien el fitxatge de Nico com una amenaça directa al seu protagonisme. La seva arribada hauria suposat més competència en una parcel·la del camp on hi ha diverses promeses i veterans esperant consolidar-se.
Missatge clar per als joves
Des d'alguns sectors del vestidor també s'interpreta el rebuig final de Nico com una bona lliçó per als més joves de l'equip. Es valora el missatge que el Barça no pot estar supeditat als capricis o indecisions de cap jugador, per molt talentós que sigui. En aquest sentit, la decisió de no fitxar Nico es veu com un reforç de l'orgull institucional i de la meritocràcia interna.

Deco i Laporta, alineats
El mateix Joan Laporta, molest per com s'ha desenvolupat la situació amb Nico, ha deixat clar que el tren ja va passar. Deco, per la seva part, treballa en alternatives que puguin aportar a l'equip sense alterar la química interna, com Luis Díaz o fins i tot Rashford, jugadors amb perfil diferent però que també gaudeixen del vistiplau de Flick.
En resum, encara que no ho diguin obertament, més d'un jugador del Barça celebra que Nico Williams no vestirà de blaugrana.