Allò de Singapur només va ser un ensurt. Red Bull té un home per dominar-los tots i no és cap altre que Max Verstappen. El neerlandès segueix a un ritme intractable i ho porta demostrant durant tot el cap de setmana. Mad Max volia oblidar-se dels mals resultats de Marina Bay, i tornar a dir: "aquí soc jo". I Sukuka era l'escenari ideal per fer-ho, un traçat que ha coronat múltiples campions - sense anar més lluny, el 2022, a ell mateix - i que és un circuit emblemàtic en el mundial de Fórmula 1.

El bicampió del món ha tornat a fer gala de la seva suficiència a cavall del Red Bull i li ha passat la mà per la cara a tots els seus competidors. D'aquesta manera, el pilot de 24 anys, ha dissipat els pocs dubtes que va poder generar el Gran Premi de Singapur i ha tornat al que millor sap fer, arrasar els seus rivals, amb una nova pole position que el situa en una posició molt avantatjosa de cara a la cursa de diumenge. Oscar Piastri acompanyarà Max en la primera línia de graella, i el seu company Lando Norris, en tercera posició.

Verstappen no dona treva

No ha estat el millor començament de Q1 per a un Logan Sargeant que ha tingut un accident que ha provocat la bandera vermella. Una situació que ha deixat a molts dels pilots sense temps de volta, que podria significar la seva eliminació. Tanmateix, els comissaris han decidit reprendre la primera sessió, que ha acabat amb el propi pilot nord-americà, Zhou, Bottas Hulkemberg i Stroll eliminats.

La Q2 ja ha estat una altra cosa. Amb tots els favorits en pista, i amb un Verstappen molt sobrat, el dubte era qui l'anava a acompanyar en la primera línia. I és que el neerlandès ha quallat el millor crono amb un joc de pneumàtics utilitzat, guardant-se dos sets nous per a un Q3 en la que ha volat.

Fernando Alonso ha tingut més problemes per ficar-se en l'última sessió, quedant al caire de l'eliminació en una batalla amb Lawson, que finalment s'ha quedat fora. Ja ho avisava el pilot asturià divendres, quan va dir que el gran objectiu era passar a la Q3, un fet que ha assolit, sent l'únic de la graella que ha aconseguit estar en totes elles.

Sainz aguanta el tipus i Alonso es desinfla

Ja en Q3, amb la millora de les condicions de la pista, els pilots anaven baixant els seus propis temps. En la seva primera volta, Verstappen no ha donat opcions als McLaren que, malgrat portar també un joc de pneumàtics nous, no han estat capaços d'apropar-se al campió del món. Amb tot i això, Mad Max ha tornat a sortir a pista amb pneumàtics nous per polvoritzar el seu propi temps i posar un 1.28.877.

Fernando no ha estat capaç de tornar a enganxar-se als vagons davanters i sortirà des de la desena posició, just per darrere de Tsunoda. Carlos Sainz, que volia continuar amb la seva bona dinàmica, no s'ha trobat del tot còmode al seu monoplaça, acabant en sisena posició, classificant per darrere del seu company en Ferrari, Leclerc, que sortirà quart.