La Reial Societat es juga pràcticament tota la temporada en un partit. Tot i que la increïble ratxa de resultats que han obtingut des de l'arribada de Pellegrino Matarazzo a la banqueta, i la destitució de Sergio Francisco, ha provocat que tornin a estar a la zona alta de la classificació de La Liga EA Sports, l'oportunitat de conquerir un títol no sempre es presenta. I aquesta setmana tenen una ocasió que és difícil que es repeteixi aviat.

Perquè, més d'un lustre després, han estat capaços d'accedir de nou a la final de la Copa del Rei. No serà un partit senzill, ja que l'Atlètic de Madrid és clarament favorit, però els ‘txuri urdin’ confien a aprofitar que tenen molts més dies lliures per preparar el xoc. A més, els pupils de Diego Pablo Simeone poden arribar exhaustos, després del duel contra el Barça en la tornada de quarts de semifinals de la Champions League. En especial, si hi ha una pròrroga.

I això, sense oblidar que el factor anímic pot pesar molt si cauen eliminats. El tècnic italoamericà espera fer història a Anoeta, com va fer Imanol Alguacil, i donar una alegria a l'afició guanyant un nou trofeu. I ja està perfilant l'alineació que presentarà a La Cartuja, tot i que té dos dubtes importants. La primera de totes és la porteria, on Álex Remiro espera ser l'elegit, malgrat que Unai Marrero també tingui moltes esperances.

Alex Remiro

El porter de 24 anys ha fet un torneig excel·lent, i ha estat un dels responsables de l'èxit de la Reial Societat. No obstant això, l'experiència i la jerarquia de l'internacional espanyol el fan ser el clar favorit per a Matarazzo, com han explicat al portal web ‘El Gol Digital’. És cert que tampoc es troba en el seu millor moment, però igualment, aporta moltes més garanties i serenitat, als seus 30 anys.

Ja va disputar les dues últimes rondes de la competició copera, i s'espera que torni a aparèixer en l'onze inicial per intentar imposar-se a l'Atleti en l'anhelada final, que cada vegada és més a prop.

La banda dreta de l'atac, una incògnita

On també hi ha un debat intern a la Reial Societat és a la banda dreta de l'atac. Gonçalo Guedes és el propietari del carril esquerre, i Mikel Oyarzabal és la referència ofensiva. A part, tots dos han mostrat el seu millor nivell des de la contractació de Matarazzo.

Brais Mendez 

Però la pregunta és qui acompanyarà tots dos a la davantera. Takefusa Kubo s'acaba de recuperar d'una lesió, i no té ritme competitiu, mentre que Ander Barrenetxea i Brais Méndez han estat molt irregulars. No obstant això, el gallec és el principal favorit.