Els pronòstics no són especialment encoratjadors per als interessos de Marc Márquez. Perquè cada cop hi ha més gent que assegura que ja no té la millor moto del paddock, i que durant el transcurs de la temporada a MotoGP s'ha pogut comprovar que les Desmosedici han deixat de ser les més completes. Van començar arrasant, i ocupant les primeres places de la classificació, amb pilots com Fabio Di Giannantonio o Franco Morbidelli lluitant pel podi.
Però gràcies al sistema de concessions, la resta de marques s'han anat apropant. I això s'ha notat, especialment, després de l'estiu, una cosa que explica el baixó de rendiment que han tingut els pilots del Pertamina Enduro VR 46 Racing Team, i també Francesco Bagnaia. Abans, no calia que donessin el 100% per superar la competència, però ara que ja no són superiors, la resta de pilots han aconseguit superar-los.

Els exemples més evidents els trobem amb Joan Mir, que ja ha pujat al podi dues vegades, o Pedro Acosta, que ha pogut superar les Ducati de forma habitual, malgrat que la KTM tampoc acaba de garantir estabilitat. I si hi ha una fàbrica que està destinada a donar la sorpresa, és Aprilia, que continua treballant sense descans amb l'objectiu de conquerir un títol en la categoria reina. De la mà de Marco Bezzecchi, es permeten la llicència de somiar.
I sense descuida en Jorge Martín, que enguany pràcticament no ha pogut estar disponible per culpa de les constants lesions que ha patit, però que el 2026 hauria d'estar totalment recuperat. Márquez tindrà molta competència, i si pensava que seria senzill revalidar el seu trofeu de MotoGP la campanya següent, no podia estar més confós. Sense descuidar que no podrà pujar a la nova moto, la Desmosedici GP 26, fins al mes de febrer.

És a dir, que començarà la temporada pràcticament sense conèixer la moto, i això dona un clar avantatge als seus perseguidors. Almenys, durant els primers Grans Premis
KTM i Aprilia prometen superar Ducati
La cosa no acaba aquí. Hi ha diversos experts que afirmen que Ducati deixarà de ser la millor marca, i que Gigi Dall’Igna no podrà evolucionar la moto com li agradaria, per culpa de les limitacions que marquen les concessions.
I això pot ser aprofitat per KTM i per Aprilia, que estan invertint molt de temps i diners a desbancar la fàbrica de Bolonya, i a treure-li el tron.