Els salaris de MotoGP sempre generen un gran debat, considerant que hi ha pilots que perceben una fitxa astronòmica, i que no han demostrat absolutament res. Aquí és on ens trobem amb pilots com Àlex Rins, que mai ha estat capaç de triomfar al Monster Energy Yamaha, si bé en les últimes setmanes ha millorat el seu rendiment, i ha estat molt més encertat. Malgrat això, està lluny de justificar els 2,2 milions d'euros anuals que percep.

Àlex Rins al box de Yamaha durant el GP de Portugal
Àlex Rins 

Tampoc ho ha fet Jack Miller, que guanya fins i tot més, tres ‘quilos’, o Enea Bastianini, qui ha tingut un primer any realment discret al KTM Tech 3, aconseguint un únic podi, i que guanya 2,5 milions. En canvi, dins de la marca austríaca, sorprèn veure que el pitjor pagat és Pedro Acosta, qui ha estat la gran referència des de la seva arribada a la categoria reina, en la temporada anterior, i s'ha convertit en el líder del projecte.

Encara no ha estat capaç d'aconseguir la seva primera victòria, però és considerat com la gran perla del motociclisme, i malgrat tenir una moto inferior, ha arribat a superar les Ducati en diverses ocasions. En el seu any com a ‘rookie’ va sorprendre gràcies als seus cinc podis a les curses dominicals, acabant el curs amb un total de 215 punts, i tot i que va tenir un començament discret, ha acabat remuntant. I quan falten encara tres Grans Premis per disputar-se, ja té les mateixes unitats.

‘El Tauró de Mazarrón’ ha demostrat que està preparat per ser el líder del Red Bull KTM Factory Racing Team, i el seu sou, d'1,5 milions, podem dir que està per sota del que es mereix. En especial, veient que Maverick Viñales percep més del doble. Però més sorprenent és veure com el murcià continua percebent més que un altre pilot de MotoGP que ha estat una de les sensacions de la temporada, com és Álex Márquez, qui té pràcticament assegurat el subcampionat.

Alex Marquez fractura metacarpiano Assen
Álex Márquez

A banda dels seus podis a les curses i a les Tissot Sprint, ha aconseguit imposar-se en un total de tres proves, i ha exhibit una regularitat increïble, signant un any històric. No obstant això, això no es tradueix en una fitxa elevada.

El sou d'Àlex no supera el milió d'euros

Perquè el sou d'Àlex és inferior al milió d'euros per temporada, i és de tan sols un total de 900.000 euros. Lògic, per tant, que hagi demanat un augment a Nadia Padovani, propietària del Gresini Racing Team.