Hi ha un nou episodi en la guerra interna que hi ha dins del box de l'equip oficial de Ducati, amb Marc Márquez i Francesco Bagnaia com a protagonistes. Mentre el torinès es troba en un dels pitjors moments de la seva trajectòria, almenys des que va arribar a MotoGP fa ja sis anys, l'ilerdenc ha recuperat el somriure, i cada cap de setmana aconsegueix sorprendre tothom amb la seva velocitat, la seva regularitat i els seus magnífics resultats.

Ambdós viuen una realitat totalment paral·lela, i 'Pecco' és clarament la creu de la moneda. Perquè ha vist com en qüestió de tan sols uns quants mesos passava de ser un dels pilots més respectats, a veure com es troba per darrere d'altres pilots que clarament tenen motos inferiors, com és el cas de Fabio Quartararo, de Johann Zarco, de Franco Morbidelli, de Fermín Aldeguer, de Maverick Viñales, o en especial, d'Álex Márquez.

Zarco Silverstone 2025
Johann Zarco

Les coses no estan sortint com el '63' podia imaginar-se, i la seva paciència es comença a esgotar. Creu que Gigi Dall'Igna ha comès un error imperdonable a l'hora d'evolucionar la Desmosedici, i la nova versió, la GP 25, no sembla convèncer-lo en absolut. A més, ha acusat la marca de Borgo Panigale d'oblidar-se per complet d'ell, i de prioritzar en tot moment el benestar del '93' des que va arribar al Ducati Lenovo Team.

I les seves sospites van més enllà, afirmant que la seva moto i la de Marc són diferents, i això explicaria la diferència que existeix en els temps d'un i de l'altre. Com és obvi, no accepta la dura realitat que li ha tocat viure, deixant de ser el pilot número 1 dins de la fàbrica, i s'ha vist superat per Márquez en tots els àmbits, tant en l'esportiu, com també, en l'econòmic, ja que percep pràcticament el doble de sou que ell.

Pecco Bagnaia Ducati / Foto: EFE
Pecco Bagnaia

Mentre Bagnaia cobra uns set milions d'euros a l'any, el català és el més ben pagat de MotoGP, juntament amb Fabio Quartararo, amb un total de 12 'quilos'.

Márquez rep la informació més ràpid que Bagnaia argumenten a Ducati

A Ducati han sortit a desmentir totes les acusacions de Bagnaia, i s'han limitat a defensar-se, i a afirmar que el motiu que explica la diferència que hi ha entre ell i Marc és que l'ex del Gresini Racing Team i del HRC Honda Factory Team rep la informació més ràpid.

És a dir, que tan sols necessita unes voltes per entendre on hi ha marge de millora, i on la moto és menys fiable. Té molta més sensibilitat, i també experiència, dues coses que provoquen que tingui tant avantatge.