El mercat de MotoGP comença a escalfar-se i a Ducati ja saben que no podran allargar gaire més una de les decisions més importants de cara a la pròxima temporada. I és que Marc Márquez i Pedro Acosta han fixat una data clara al Gran Premi de Jerez per començar a dibuixar el seu futur amb la fàbrica italiana.

No es tracta d'exigir contractes signats, això ja vindrà més endavant, però sí d'obtenir un full de ruta clar sobre el seu paper dins del projecte de Borgo Panigale. Doncs, si bé és cert que es va parlant que compten amb tots dos el 2027, la realitat és que encara no hi ha res confirmat.

Jerez, punt d'inflexió per a Ducati

El cap de setmana del Gran Premi de Jerez es presenta com el moment en què Ducati ha de començar a definir la seva estratègia per fitxar els pilots que vol. Tant Márquez com Acosta volen saber quins plans reals té la fàbrica amb ells de cara al futur.

Pedro Acosta MotoGP Americas
Pedro Acosta MotoGP Americas

La realitat és que ambdós pilots estan en posicions molt diferents, però amb un mateix objectiu: certeses. Márquez busca mantenir-se un projecte competitiu que li permeti continuar lluitant amb plenes garanties pel títol de MotoGP, mentre que Acosta vol confirmar la seva progressió dins de l'elit, amb un nou pas endavant. En aquest context, Ducati no pot permetre's continuar dilatant la decisió sense risc de perdre algun dels dos.

Dos pilots estrella amb una mateixa exigència

Márquez representa l'experiència, el talent provat i l'ambició de tornar al més alt. La seva presència és un valor segur, però també exigeix garanties esportives. Per la seva banda, Acosta és el futur de la categoria reina. Un dels talents més prometedors de la graella, amb marge de creixement i una projecció que atrau totes les fàbriques. La realitat és que Ducati ha d'equilibrar present i futur, i això complica la decisió.

L'equip italià s'enfronta a una cruïlla. Apostar per la continuïtat d'un campió consolidat o assegurar el creixement d'una jove estrella. D'aquesta manera, el GP de Jerez no només serà una cita esportiva, sinó també un moment clau als despatxos. Així doncs, Márquez i Acosta han marcat el límit. Ducati haurà de moure fitxa si no vol perdre el control de la situació en un dels mercats més importants de MotoGP.