El passat 28 d'abril, Jerez va ser testimoni de la millor actuació de Marc Márquez aquesta temporada. El català va acabar segon, encara que va estar lluitant per la primera plaça amb Pecco Bagnaia fins al final. Un podi que li deixa sisè en la classificació general, a 32 punts de Jorge Martín.

Tot i que encara conserva algunes opcions de lluitar pel títol, la mirada del pilot de Gresini és fixa en la segona temporada, en la qual podria canviar d'equip. El de Cervera ja va deixar clar des del principi que això era un pas més al camí per tornar a guanyar títols, després de diversos anys de lesions i decepcions en Honda. Un trajecte que difícilment preveia portar-se el Campionat del Món el 2024. Les especulacions sobre el seu futur, per tant, han començat.

Pecco Bagnaia Marc Márquez Ducati Jerez / Foto: EFE
Marc Márquez seguint Bagnaia en el GP de Jerez / Foto: EFE

Márquez confia en la seva estratègia

Ducati ja ha anunciat que anunciarà al company de Bagnaia per a l'equip oficial de 2025 abans de la carrera de Mugello, que es disputarà els primers dies de juny. Entre els diferents contendents no pot faltar Márquez, l'estratègia del qual segurament implica fer aquest pas endavant, com ha deixat entreveure en les seves declaracions abans de Le Mans.

"Ho vaig dir ja a València: tinc una estratègia al cap i si tu vols seguir una estratègia això passa per no escoltar ningú: anar a la teva bola, tenir el pla amb els teus, però evadir-te de tot, que és el que estic fent. Si caic, doncs he caigut; si faig podi, doncs faig podi i ho celebro. I tant de bo pugui guanyar alguna carrera aquest any, però de moment, l'estratègia està anant bé", va afermar el pilot català, convençut del seu futur.

Pecco Bagnaia i Marc Márquez s'abracen en arribar al Parc Fermé en Jerez / Foto: Europa Press
Pecco Bagnaia i Marc Márquez s'abracen en arribar al Parc Fermé en Jerez / Foto: Europa Press

"Converses" per entrar a l'equip oficial

"El tema és senzill: si un pilot acaba contracte i una fàbrica, sigui quina sigui, té les motos lliures, ximple seria el pilot i ximple seria la fàbrica de no tenir, almenys, una conversa. Converses hi ha amb tots, perquè el no, per part de la fàbrica, i el no per part del pilot, ja el tens, així que hi ha converses" va reconèixer Marc, preguntat sobre la moto que queda lliure a Ducati davant del final de contracte d'Enea Bastianini.

Un dels factors a tenir en compte per fer el pas a Ducati és el dels patrocinadors. La fàbrica italiana està patrocinada per Monster Energy, competència directa del patrocinador de Marc, Red Bull. Aquest canvi, per tant, podria obligar-lo a renunciar a un patrocinador bàsic. El català, tanmateix, accepta que "en la vida, de vegades, cal prendre decisions que un no vol, però aquí som tots, patrocinador, marca, fàbrica... per guanyar. I per guanyar has de buscar el millor en tot moment".

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!