MotoGP torna a l'acció després d'un mes de vacances, i ho fa amb una important novetat que afecta tots els pilots. Perquè Dorna i Liberty Media han aprovat un canvi en la tecnologia de les motos, que continua sent molt criticada pels seguidors d'aquest esport, a causa que donen més facilitats als pilots, i no permet veure el veritable talent de tots ells. A la polèmica dels holeshot, l'aerodinàmica i el control de tracció, ara s'afegeix el del control d'estabilitat.

En l'última actualització de programari per part de Magnetti Mirelli, que va ser elegida com a centraleta única per a totes les motos fa nou anys, han incorporat aquesta novetat, que s'estrenarà en el Gran Premi d'Àustria. Com el seu propi nom indica, ajuda a millorar l'estabilitat, i a reduir els high side, que tantes lesions produeixen durant l'any. En definitiva, la idea és guanyar en seguretat, i evitar caigudes greus, per prevenir tragèdies.

Encara que les intencions siguin bones, les reaccions no s'han fet esperar, i hi ha molta gent que ja s'ha mostrat clarament en contra. El primer de tots, Marc Márquez, qui assegura que ja ho va provar a l'Aragó, i no va quedar gaire convençut. A més, afirma que no és la millor manera de donar espectacle, i que no deixa veure el veritable nivell del pilot. I comparteix la mateixa opinió amb Marco Bezzecchi, que tampoc no s'ha mossegat la llengua.

Bezzecchi Silverstone 2025
Marco Bezzecchi

El pilot de l'Aprilia Racing Factory Team ha traslladat els seus dubtes, i demana que deixin més llibertat als pilots, i li treguin protagonisme a les motos i a la tecnologia. Exactament en el mateix to es va pronunciar Pedro Acosta, la gran promesa de MotoGP, que no va acabar d'entendre aquest canvi a meitat de temporada, i demana a Dorna que prenguin una direcció totalment oposada de cara a 2027, quan hi haurà un canvi al reglament, que limitarà aquest tipus d'invents.

I qui tampoc no va deixar escapar l'oportunitat de pronunciar-se sobre aquest tema va ser Francesco Bagnaia, que va dir exactament el mateix que el seu company de box, i que la resta de persones que es van mostrar incrèduls amb aquesta decisió.

Fabio Quartararo, l'únic a favor d'aquest canvi

Com sempre, és impossible que tots estiguin d'acord, i Fabio Quartararo va ser l'encarregat de portar la contrària als seus companys de MotoGP. Perquè ell sí que es va mostrar a favor d'aquest canvi.

Fabio Quartararo MotoGP Yamaha EuropaPress
Fabio Quartararo

I és que afirma que, a priori, això hauria d'afavorir tots els pilots de Yamaha.