MotoGP torna a l'acció després d'un mes de vacances, i ho fa amb una important novetat que afecta tots els pilots. Perquè Dorna i Liberty Media han aprovat un canvi en la tecnologia de les motos, que continua sent molt criticada pels seguidors d'aquest esport, a causa que donen més facilitats als pilots, i no permet veure el veritable talent de tots ells. A la polèmica dels holeshot, l'aerodinàmica i el control de tracció, ara s'afegeix el del control d'estabilitat.
En l'última actualització de programari per part de Magnetti Mirelli, que va ser elegida com a centraleta única per a totes les motos fa nou anys, han incorporat aquesta novetat, que s'estrenarà en el Gran Premi d'Àustria. Com el seu propi nom indica, ajuda a millorar l'estabilitat, i a reduir els high side, que tantes lesions produeixen durant l'any. En definitiva, la idea és guanyar en seguretat, i evitar caigudes greus, per prevenir tragèdies.
Encara que les intencions siguin bones, les reaccions no s'han fet esperar, i hi ha molta gent que ja s'ha mostrat clarament en contra. El primer de tots, Marc Márquez, qui assegura que ja ho va provar a l'Aragó, i no va quedar gaire convençut. A més, afirma que no és la millor manera de donar espectacle, i que no deixa veure el veritable nivell del pilot. I comparteix la mateixa opinió amb Marco Bezzecchi, que tampoc no s'ha mossegat la llengua.

El pilot de l'Aprilia Racing Factory Team ha traslladat els seus dubtes, i demana que deixin més llibertat als pilots, i li treguin protagonisme a les motos i a la tecnologia. Exactament en el mateix to es va pronunciar Pedro Acosta, la gran promesa de MotoGP, que no va acabar d'entendre aquest canvi a meitat de temporada, i demana a Dorna que prenguin una direcció totalment oposada de cara a 2027, quan hi haurà un canvi al reglament, que limitarà aquest tipus d'invents.
I qui tampoc no va deixar escapar l'oportunitat de pronunciar-se sobre aquest tema va ser Francesco Bagnaia, que va dir exactament el mateix que el seu company de box, i que la resta de persones que es van mostrar incrèduls amb aquesta decisió.
Fabio Quartararo, l'únic a favor d'aquest canvi
Com sempre, és impossible que tots estiguin d'acord, i Fabio Quartararo va ser l'encarregat de portar la contrària als seus companys de MotoGP. Perquè ell sí que es va mostrar a favor d'aquest canvi.

I és que afirma que, a priori, això hauria d'afavorir tots els pilots de Yamaha.