Luis de la Fuente ha decidit que Alejandro Grimaldo deixi de formar part dels seus plans per al pròxim cicle de la selecció espanyola. El lateral va arribar al Mundial esperant tenir oportunitats, però va acabar el torneig sense disputar un sol minut. El seu malestar posterior ha generat incomoditat en el cos tècnic, que interpreta els seus missatges com un problema de gestió.
El seleccionador no qüestiona la seva qualitat ni la seva capacitat per sumar a l'Atlético de Madrid, però considera imprescindible protegir l'equilibri del vestidor. De la Fuente vol jugadors capaços d'acceptar qualsevol paper sense traslladar públicament frustració. Grimaldo havia defensat abans del torneig que tenia maduresa per assumir la suplència, tot i que després va deixar entreveure que marxar sense jugar l'havia afectat profundament.
El Mundial va canviar la relació amb De la Fuente
Cucurella es va consolidar com a titular indiscutible i va respondre en tots els escenaris, mentre Grimaldo va romandre fora fins i tot quan Espanya va necessitar rotacions. Aquesta jerarquia va provocar una situació difícil: convocar un futbolista important per no utilitzar-lo i assumir després el seu descontentament. De la Fuente entén que repetir aquest escenari només afegiria tensió a futures concentracions.

El tècnic tampoc vol modificar el sistema únicament per donar-li minuts. Grimaldo destaca atacant, associant-se per dins i arribant a l'àrea, però Espanya necessita un lateral que sostingui l'esquena dels extrems i defensi grans espais. Cucurella ofereix major equilibri, mentre altres joves poden acceptar inicialment un paper secundari sense convertir cada convocatòria en un debat.
Grimaldo deixa d'encaixar en el nou cicle
La decisió serà esportiva, però també respon a la convivència. De la Fuente considera que un suplent molest pot condicionar l'ambient, generar preguntes constants i alterar jerarquies ja definides. Després de renovar, vol autoritat total per tancar etapes i seleccionar perfils compromesos amb el grup, independentment del seu prestigi o rendiment al club.
Grimaldo pot continuar jugant a un nivell extraordinari, però això no en garanteix el retorn. El seleccionador prioritzarà Cucurella i obrirà la porta a laterals més joves que puguin créixer dins del nou cicle. El missatge és contundent: expressar decepció és comprensible, però deixar caure públicament que hi ha enuig per no jugar té conseqüències. De la Fuente no vol tornar a gestionar una situació que considera desgastant i prescindible. Espanya va guanyar el Mundial sense utilitzar-lo i ara el tècnic creu que pot continuar sense ell. Grimaldo passa així de ser una alternativa de luxe a convertir-se en un problema que la selecció prefereix tancar abans de la pròxima convocatòria, que obrirà una etapa completament diferent.