La Copa del Món que va conquerir la selecció espanyola ha arribat aquest dilluns a Barcelona, i ho ha fet acompanyada d'un missatge amb molta intenció. L'Ajuntament de la ciutat ha acollit la inauguració de l'exposició "Reis del Món", organitzada per la RFEF per celebrar el títol de l'equip de Luis de la Fuente, un èxit amb molt d'accent català gràcies a la participació de nou jugadors catalans.
En el marc de l'acte, l'alcalde, Jaume Collboni, ha reivindicat l'Spotify Camp Nou com a seu de la final del Mundial del 2030, i el president de la federació, Rafael Louzán, s'ha mostrat favorable a la idea. Els aficionats podran veure el trofeu a l'Ajuntament el 2 i el 3 de novembre, mentre que els dies 4 i 5 seran els clubs i membres del futbol català els qui s'hi podran fotografiar a la seu de la Federació Catalana de Futbol.
Barcelona vol la final del Mundial 2030
L'acte ha reunit una bona representació del món esportiu i institucional. Hi han assistit, entre d'altres, el conseller d'Esports de la Generalitat, Berni Álvarez; el president del Barça, Joan Laporta; el president de la Federació Catalana, Joan Soteras, i Rafa Marañón i Joan Capdevila, en representació de l'Espanyol. Davant de tots ells, Collboni ha expressat sense embuts el seu desig. "Ens agradaria que el 21 de juliol del 2030, el dia que es disputarà la final, aquesta copa estigui a l'Spotify Camp Nou i l'aixequi el capità de la selecció espanyola", ha afirmat. L'alcalde ha explicat que ja ho ha traslladat tant a Louzán com a Laporta i ha defensat que la de Barcelona "és la millor candidatura", perquè la ciutat tindrà "el millor camp de futbol d'Europa".
Louzán obre la porta
La sorpresa, però, l'ha donat el president de la RFEF, que s'ha mullat i ha expressat públicament, per primera vegada, la seva voluntat que l'estadi blaugrana aculli el partit decisiu. "Ja ha dit l'alcalde que tant de bo aquesta copa estigui aquí el 2030. Tant de bo així sigui, hi ha possibilitats per això", ha assenyalat. Louzán ha anat encara més enllà i ha desitjat que, aquell dia, sigui Espanya qui aixequi el trofeu davant la seva afició.
El dirigent també ha recordat que la ciutat té un altre gran repte al davant, la final de la Champions del 2029, que es disputarà a l'Spotify Camp Nou. "Estem coordinant amb el FC Barcelona, l'Ajuntament i la RFEF perquè sigui un èxit i veure aquest estadi que serà, pràcticament, el millor d'Europa", ha explicat. Per acabar, el president federatiu ha subratllat que aquests esdeveniments són "una magnífica oportunitat de projectar aquesta ciutat al món".
